Szykują się problemy z Uberem czy Boltem. "Grozi nam paraliż"

Nowe przepisy obowiązują od stycznia, ale wciąż nie ma stosownych rozporządzeń. Jak ostrzega Konfederacja Lewiatan, już za dwa miesiące grozi nam prawdziwy paraliż i zamówienie przejazdu będzie znacznie trudniejsze.

Od kwietnia zamówienie Ubera czy Bolta może być znacznie trudniejsze
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK/East News
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

Nowe przepisy o transporcie drogowym obowiązują od 1 stycznia 2020 roku. Ustawa jednak przewiduje 3 miesiące okresu przejściowego, więc jej prawdziwe efekty poznamy dopiero 1 kwietnia.

Jak twierdzi Konfederacja Lewiatan, czeka nas wtedy prawdziwy paraliż na rynku przewozów osób. Wszystko właśnie przez brak rozporządzeń.

Największy problem dotyczy rozliczania takich przewozów. Nowelizacja przepisów pozwala wykorzystywać w tym celu aplikację mobilną zamiast tradycyjnego taksometru. Ale konieczne jest właśnie wspomniane rozporządzenie.

Obejrzyj: Był nauczycielem, dzięki jednej rozmowie został miliarderem

A tych nie ma co się spodziewać. Przynajmniej w najbliższym czasie.

"Projekt został notyfikowany w Komisji Europejskiej, co oznacza, że przyjęcie (a następnie wejście w życie) może nastąpić dopiero po 30 kwietnia 2020 r., a zatem po upływie przewidzianego w ustawie okresu przejściowego" - zwraca uwagę Konfederacja Lewiatan.

Brak wymaganych regulacji boleśnie odczują również pasażerowie. "Drastycznie spadnie poziom konkurencji, a także zmniejszy się liczba dostępnych kierowców, co wpłynie na wzrost czasu oczekiwania na przejazd i cen za realizowane usługi. W konsekwencji 1 kwietnia br. miliony pasażerów mogą mieć problemy z zamówieniem przejazdu" - twierdzą eksperci.

- Jeśli właściwe ministerstwa nie podejmą w najbliższych tygodniach zdecydowanych działań, pojawią się kłopoty w prowadzeniu działalności przez platformy pośredniczące w zlecaniu przewozu osób, a tym samym zahamowana zostanie działalność małych i średnich przedsiębiorców współpracujących z platformami - mówi Dominik Gajewski, radca prawny, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a