Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Ta branża nie daje się kryzysowi. 30 proc. firm szuka nowych pracowników

20
Podziel się:

Jak wynika z najnowszego raportu ManpowerGroup około 30 proc. firm z branży transportowo-logistycznej w Polsce zapowiada zatrudnienie nowych pracowników w pierwszych miesiącach 2023 r. Niewiele mniej, bo ok. 24 proc. przedsiębiorstw, deklaruje zamiar zmniejszenia liczby etatów.

Ta branża nie daje się kryzysowi. 30 proc. firm szuka nowych pracowników
Ok. 30 proc. firm z branży transportowo-logistycznej zapowiada zatrudnienie nowych pracowników w pierwszych miesiącach 2023 r. (Adobe Stock, Kadmy)

Jak wynika z opublikowanego w środę raportu "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia", 29 proc. pracodawców z branży transportu i logistyki chce w pierwszych miesiącach 2023 roku zatrudniać nowych pracowników, natomiast niemal połowa firm (47 proc.), zamierza pozostawić załogę na niezmienionym poziomie. Zmniejszenie liczby etatów przewiduje jedna czwarta przedsiębiorstw (24 proc.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rosja skupuje rdzewiejące tankowce. Cwany plan Putina

Branża transportowa w Polsce szuka pracowników

W ocenie ManpowerGroup, jest to dobra wiadomość dla osób planujących zmianę pracodawcy, ponieważ będą one mogły liczyć na ciekawe oferty pracy. Autorzy raportu zaznaczyli, że prognoza netto zatrudnienia dla branży tansportowo-logistycznej wynosi +3 proc. "W praktyce oznacza to, że firmy nadal będą rekrutować i powiększać swoje zespoły. W ujęciu kwartalnym wskaźnik ten wzrósł o 3 pkt, ale w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku spadł o 7 pkt." - napisano.

"Polska jest atrakcyjnym miejscem dla inwestorów branży logistyki i transportu" - uważa cytowana w informacji dyrektor linii biznesowej w Manpower Anna Litwińska. Wskazała, że w 2022 r. zauważalny był napływ inwestycji np. z Azji. W jej ocenie atutem naszego kraju jest dostępność kandydatów, a także bliskość rynków zachodnich, a obszarem najbardziej konkurencyjnym na rynku pracy tej branży jest południowo-zachodnia część Polski. Dodała, że informacje płynące z rynku mówią o tym, że pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, branża transportu i logistyki wciąż będzie prężnie się rozwijać, a ponad połowa przedstawicieli sektora spodziewa się wzrostu obrotów.

Napisano, że według danych Job Market Insights, w czwartym kwartale 2022 r. w polskiej sieci ukazało się niemal 59 tys. ogłoszeń pracy kierowanych do kandydatów transportu i logistyki, natomiast miesiącem, który obfitował w największą liczbę ofert, był październik (ponad 28 500).

Najwięcej pracowników - jak wskazano - poszukiwały firmy z okolic Warszawy, Wrocławia, Krakowa i Gdańska. Podano też, że w ubiegłym roku pracodawcy najczęściej poszukiwali kandydatów na stanowiska magazyniera, operatora wózka widłowego, kierowcy kategorii C+E, pracownika magazynowego, specjalisty ds. zakupów oraz magazyniera-operatora wózka widłowego.

W najbliższym kwartale będą to wciąż najbardziej poszukiwani pracownicy w tej branży. Aktualnie mamy do czynienia z wysokim zapotrzebowaniem na pracowników z uprawnieniami na wózki widłowe, wiele firm coraz chętniej udostępnia te stanowiska kobietom, a także otwiera się na osoby bez doświadczenia, decydując się na finansowanie takiego szkolenia pracownikom - dodała ekspertka Manpower.

Napisano, że plany pracodawców (od stycznia do końca marca) dla obszaru logistyki i transportu w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) są bardziej optymistyczne, niż prognozy odnoszące się do polskiego rynku pracy. Wskazano, że prognoza netto zatrudnienia w tym sektorze dla regionu EMEA na I kwartał 2023 r. wynosi +19 proc., 3,8 proc. firm tej branży planuje zatrudnić nowych pracowników, tyle samo organizacji (38 proc.) chce pozostawić zatrudnienie na niezmienionym poziomie. "Konieczność redukcji etatów deklaruje 20 proc. pracodawców" - czytamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(20)
mnietek
rok temu
polski przewożnik jest typowym polakiem, który nie dał się zaborowi niemieckiemu ,rosyjskiemu ,komunie i UE też wykiwa choćby nie wiem co , Najbardziej POtrafi oszukać kierowcę ,który na wszystkich zapierala i wszyscy go POganiają mówiąc że jest złym pracownikiem
PolandPoverty
rok temu
Pracownik bez doświadczenia w TSL jest 2 do 3 x droższy dla firmy i połowę mniej wydajny. Spedytor, kierowca czy magazynier nie musi mieć tytułu naukowego ale kilka lat doświadczenia obowiązkowo
Tadeusz
rok temu
Jakby nie istniało zycie sexualne rodzine towarzyskie i zdrowie to zawód kierowcy tira byłby super.
Kot jarka
rok temu
21 dni pilnujesz budy jak pies za najniższą krajową reszta pod stołem. W razie choroby na chleb brakuje a właściciel powie ze jak nie pasi kup sobie zestaw i wio na swoją rękę.
Dziadtransy s...
rok temu
Niech szukają! Gdyby ludzi szanowali i płacili to problem by był znacznie mniejszy lub wcale by nie istniał :) W jakim zawodzie można mieć 15h od rozpoczęcia do zakończenia pracy?