Tradycyjne wartości nie wykluczają innowacji i eksperymentowania z rozwiązaniami technologicznymi
Transformacja cyfrowa to nie tylko digitalizacja procesów. To kompleksowe wyzwanie wymagające zbudowania odwagi. Odejście od tradycyjnego myślenia o bankowości w kontekście usług czy produktów bankowych i przejście do myślenia potrzebami – zauważa Błażej Szczecki, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej i Prywatnej.
O transformacji cyfrowej z Błażejem Szczeckim rozmawiamy podczas Impact’25, najważniejszego i najbardziej prestiżowego wydarzenia o tematyce gospodarczej i technologicznej w tej części Europy. W tym roku w Poznaniu spotykamy się już po raz dziesiąty.
- Transformację cyfrową wpisaliśmy w strategię banku na lata 2025-2027. To jest element kluczowy, który leży u podstaw określonych przez nas filarów, m.in. wzrostu, dostępności czy sprawności. Transformacja cyfrowa zazębia się z wieloma elementami, na których nam zależy: ze sposobem współpracy z klientami, ich obsługą czy identyfikowaniem potrzeb – tłumaczy Błażej Szczecki.
Jak zauważa wiceprezes Pekao, transformacja cyfrowa wymaga dużych inwestycji w technologię, a więc konkretne rozwiązania IT i wdrożenia oraz usprawnienia, które od strony technicznej pozostają niezauważalne dla klientów.
- Musimy inwestować w kompetencje przyszłości. To rozbudowany proces, który wpływa na to, jak rozmawiamy z klientami, w jaki sposób ich pozyskujemy i jak obsługujemy – zwraca uwagę Błażej Szacki.
Bank Pekao S.A. dba o zaufanie klientów – ich spokój co do przechowywanych środków i danych - ale nie boi się jednocześnie eksperymentować z różnymi rozwiązaniami technologicznymi. Cel to ułatwianie życia klientom poprzez takie usługi jak np. zakładanie konta na selfie, zakup ubezpieczeń czy opłata parkingu przez aplikację banku. Zdaniem wiceprezesa Pekao, dokonując transformacji, warto wychodzić poza ścisłe ramy bankowości. Należy słuchać klientów i pracowników, przewidując ich potrzeby, by dynamicznie dostosowywać się do zmieniającego się wciąż otoczenia.
Jak wygląda podejście Banku Pekao S.A. do transformacji cyfrowej? Jakich zmian i usprawnień mogą spodziewać się klienci banku? Jaką rolę odegrają w tym najnowsze zdobycze technologiczne, w tym sztuczna inteligencja? Jak rozumieć ideę bankowości konwersacyjnej? I czy usługa cyfrowej hipoteki się przyjmie? Posłuchajcie rozmowy Adama Janczewskiego z Money.pl z Błażejem Szczeckim.