Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
uber
16.12.2016 09:54

Amazon pracuje nad "Uberem logistyki". Nowa aplikacja będzie łączyć przewoźników i klientów

Aplikacja ma zostać uruchomiona już latem 2017 roku i ma pozwolić na wyeliminowanie pośredników, którzy pobierają prowizję ok. 15 proc. za kojarzenie przewoźników z klientami.

Podziel się
Dodaj komentarz
(SounderBruce/Flickr (CC BY-SA 2.0))

Amazon pracuje nad aplikacją, która będzie łączyć przewoźników i potencjalnych klientów, podobnie jak Uber łączy kierowców i pasażerów. W ten sposób gigant chce znacznie zwiększyć swój udział w wartym 800 mld dol. rynków przewozów samochodowych.

Jak pisze amerykański Business Insider aplikacja ma zostać uruchomiona już latem 2017 roku i ma pozwolić na wyeliminowanie pośredników, którzy pobierają prowizję ok. 15 proc. za kojarzenie przewoźników z klientami.

Aplikacja Amazona będzie pozwalać na sprawdzanie na bieżąco cen za przewozy i pełnić funkcję nawigacji prowadzącej do celu. Będzie też wyposażona w dodatkowe funkcje, takie jak sugestie dotyczące optymalnej trasy pomiędzy poszczególnymi klientami. Aplikacja będzie też wyposażona w funkcję płatności mobilnych i śledzenia przewozów, by przyspieszyć cały proces logistyczny.

Dzięki nowej aplikacji, Amazon ma zrealizować swój plan zostania firmą logistyczną z prawdziwego zdarzenia, która kontroluje cały proces przewozu towarów. Jak pisze Business Insider, w ciągu ostatniego roku Amazon kupił tysiące tirów i dziesiątki samolotów typu cargo. Uruchomił także usługę Amazon Flex, która polega na nawiązywaniu współpracy z osobami chcącymi dorobić, dostarczając paczki dla Amazona.

Najważniejszym celem firmy jest ścięcie kosztów logistyki, dzięki wyeliminowaniu pośredników. Brokerzy, którzy zajmują się kojarzeniem klientów z firmami przewozowymi, załatwiają wprawdzie wszystkie formalności, ale pobierają za to słone opłaty. Typowa prowizja w USA wynosi w tej branży 15 proc. Dzięki nowej aplikacji, Amazon chce pozbyć się tych kosztów.

Amazon nie jest jednak pierwszą firmą, która chce takie rozwiązanie wprowadzić na rynek i będzie musiał zmierzyć się z takimi startupami jak Convoy czy Trucker Path. Różnica pomiędzy nimi - na korzyść Amazona - polega jednak na tym, że nie musi obawiać się o popyt ze strony nadawców ładunków.

oprac. Jacek Bereźnicki

Tagi: uber, wiadomości, gospodarka, gospodarka światowa
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
16-12-2016

ngbnfgAmazon niech lepiej placi sswoim pracownikom, bo marze ma 2 razy wieksza niz konkurenci, ceny o wiele wyzsze, a pracownikom wypolaca racje glodowe i … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (1)