Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Zakupy z Allegro dotrą dopiero po świętach Bożego Narodzenia. Sprzedawcy wściekli

74
Podziel się:

We wtorek Allegro przyznało, że część grudniowych zakupów trafi do klientów dopiero po świętach Bożego Narodzenia. Tego dnia przy ofertach zmieniono termin dostawy na najbliższy poniedziałek. Firma tłumaczy tę decyzję zwiększonym natężeniem zakupów oraz warunkami atmosferycznymi. Swojego niezadowolenia z takiego obrotu spraw nie kryją sprzedawcy.

Zakupy z Allegro dotrą dopiero po świętach Bożego Narodzenia. Sprzedawcy wściekli
Allegro przyznało, że nie dostarczy przed świętami Bożego Narodzenia zakupów zrobionych na ostatnią chwilę (Getty Images)
"Przewidujemy, że część kupujących nie dostanie swoich zamówień przed świętami. Dlatego, aby uniknąć rozczarowania klientów, w ofertach wyświetlamy 27 grudnia jako najbliższy przewidywany termin dostawy" - informuje Allegro w komunikacie dla sprzedawców zamieszczonym we wtorek w południe, o czym informuje portal wirutalnemedia.pl.

Serwis zwrócił też uwagę na fakt, że przy wszystkich ofertach na Allegro zniknęła gwarancja o tym, że zakupiony towar trafi do klienta jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

Allegro się tłumaczy

W komunikacie Allegro tłumaczy, że cała sytuacja jest związana "ze zwiększoną liczbą zamówień i trudnymi warunkami pogodowymi". Dlatego też część paczek trafi do odbiorców później, niż wskazywał przewidywany czas dostawy w momencie zakupu.

Zobacz także: Na co Polacy wydają mniej? Pandemia powoduje zaciskanie pasa

Platforma wyjaśnia, że za nią rekordowy weekend i poniedziałek. Zwiększona liczba zamówień spowodowała wydłużenie czasu dostarczenia przesyłek. Allegro nie pokazuje też przewidywanego czasu dostawy do świąt, gdyż nie chce sytuacji, "w której klienci stracą zaufanie do przewidywanego czasu dostawy" - pisze firma na facebookowej grupie zrzeszających osoby prowadzące sprzedaż, a cytuje ją portal wirtualnemedia.pl.

Allegro również poinformowało, że sprzedawcy, że zakupy realizowane do 23 grudnia, mogą wysłać w późniejszym terminie. Jeżeli zatem klient zakupi towar 21 grudnia z wysyłką następnego dnia, to paczka będzie mogła trafić do niego 27 grudnia.

"Wyłączyliśmy prognozę (informację o tym, że produkt dotrze przed Świętami, która widoczna była podczas zakupu), ponieważ nie możemy dać gwarancji, że sprzedawca zdąży zapakować i firma kurierska zrealizuje dostawę, a nie chcemy wprowadzać w błąd kupujących i sprzedających" - napisał w odpowiedzi na pytania money.pl rzecznik Allegro Marcin Gruszka.

"Dziś wciąż tysiące paczek są wysyłane do klientów, ale ryzyko, że nie dojdą na czas, albo dojdą w ostatniej chwili i klienci będą się denerwować, nie pozwala nam na wyświetlanie obietnicy, że na pewno przed Świętami będą dostarczone" - dodaje rzecznik.

Sprzedawcy oburzeni

Rozgoryczenia takim obrotem spraw nie kryją sprzedawcy. Pod postem na grupie podnoszą, ze już zakupili towar, którego nie zdążą sprzedać. Podkreślają też, że Allegro przerzuca na nich własne problemy logistyczne, by "uratować twarz".

Stanęła mi dziś sprzedaż, oglądam swoje oferty a tam dostawa w poniedziałek. Moje drogie Allegro do poniedziałku to ja dostanę jeszcze zwrot więc nie wprowadzajcie ludzi w błąd - napisał jeden ze sprzedawców. - Czy zrekompensujecie mi utratę zysków świadomi wprowadzając kupujących w błąd? To nieuczciwa konkurencja, bo wasze oferty tak nie mają!!! - dodał, cytowany przez wirtualnemedia.pl.

Sprzedawcy wciągnęli też obietnicę InPostu, partnera logistycznego Allegro. Firma kurierska zapewniła, że wszystkie przesyłki nadane do środy 22 grudnia trafią do zamawiających do piątku 24 grudnia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(74)
Precz z Alleg...
4 miesiące temu
Allegro zrobiło okropne świństwo! Wyłączyli sprzedaż większości sprzedawców! Inpost nie ma żadnego poślizgu, dostarcza przesyłki terminowo! W swoim sklepie OSA mają dostawę na jutro a innym sprzedaecom wskazują za 8 dni! To manipulacja!!!!
Klient
2 lata temu
Allegro ma bardzo dobry program ochrony kupujących i aktywnie wspiera kupujących to bardzo wysoki poziom webshopu. Aliexpress to leszcze przy allegro na Ali jest bardzo dużo oszustw do tego ich program ochrony kupujących jest daleko za allegro i dziś Aliexpress może się uczyć od allegro. Portal allegro bardzo się zmienił na plus i pozytywnie dla kupujących co należy bardzo mocno podkreślić. Gdy robisz dziś zakupy na aliexpress niczego nie możesz być pewny pewna za to na allegro masz gwarancję i coraz lepsza obsługę kupujących. Jeśli allegro utrzyma te trendy ma szanse zostać najlepszym portalem webshopowym na świecie. Obecnie jakąś konkurencja jest tylko Amazon z uwagi na darmowe dostawy i 30 dniowy zwrot ale allegro już mocno konkuruje swoim smartem. Pod względem obsługi i gwarancji dla kupującego można by postawić allegro exequo z Amazonem i przed aliexpress. Polska ma tu też coraz lepsze prawo chroniące kupujących co się chwali i należy podkreślić. Na bruk spada aliexpress niestety ilość oszustw i słaba a czasem wręcz żenująca weryfikacja sprzedawców rozkłada aliexpress na łopatki. W tym sezonie prym wiodą na aliexpress oszustwa na smartwatche które nie dochodzą lub wysyłane są ich atrapy. Worka szkoda że Polska nie wspiera tu prawnie polskich obywateli i brak skutecznych i pożarnych regulacji prawnych uniemożliwiających oszustwa na aliexpress. Wszak jest to sprzedaż czy zakup dokonywany przez Polaków inna terenie unii europejskiej. W każdym razie oszustwa na aliexpress stały się prawdziwa plaga taka sama jak fishing smsy czy metoda na wnuczka etc.
Prażanin
2 lata temu
"Sprzedawcy wciągnęli też obietnicę InPostu, partnera logistycznego Allegro. Firma kurierska zapewniła, że wszystkie przesyłki nadane do środy 22 grudnia trafią do zamawiających do piątku 24 grudnia."- g… prawda. Są tak przeładowani przesyłkami, że zamówienia z 10-13-go grudnia realizują dopiero teraz (23-12). Pracuję w konkurencji i pomimo zwiększenia załogi o 50% ledwo wyrabiamy ze stałymi zleceniami, a do tego dochodzą przesyłki od klientów indywidualnych.
Jarosław
2 lata temu
Allegro martwi się o klientów, którzy mogą stracić zaufanie do portalu? Przecież to sprzedawcy ze swoich sklepów wysyłają towar i za niego odpowiadają przed kupującymi! Jak ta sytuacja się ma do budowania zaufania sprzedających do Allegro? Pozostaje tylko zgłoszenie tej sprawy do UOKiK.
Knop
2 lata temu
Kto tam jeszcze kupuje?
...
Następna strona