Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Nowy sklep Reserved w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. LPP rozbudowuje sieć na Bliskim Wschodzie

To nie pierwszych kraj w regionie Bliskiego Wschodu, w którym spółka chce zaistnieć.

Podziel się
Dodaj komentarz
(LPP)
Salon Reserved w Abu Dhabi

Właściciel takich marek jak Reserved, Cropp, House, Mohito czy Sinsey otworzył pierwszy salon w Abu Dhabi. Sklep Reserved znajduje się w najbardziej popularnym centrum handlowym w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To nie pierwszy kraj na Bliskim Wchodzie, gdzie spółka się rozwija. W ubiegłym roku otwarto sklep m.in. w Egipcie, a do 2020 roku firma z Gdańska zamierza otworzyć w tym regionie około 70 sklepów swoich marek.

Aby stworzyć salon o powierzchni ponad 1000 metrów kwadratowych, spółka wynajęła i połączyła miejsca w Abu Dhabi Mall, gdzie wcześniej znajdowało się 5 różnych sklepów.

Według informacji zawartych w komunikacie, w salonach zlokalizowanych na Bliskim Wschodzie oferowane są te same kolekcje, co we wszystkich pozostałych krajach. Firma kładzie jednak nacisk na poszczególne modele. Ze względów klimatycznych ograniczana jest oferta zimowa, a w okresie najważniejszego muzułmańskiego święta, Ramadanu spółka zwiększa ofertę eleganckich modeli o skromniejszych fasonach.

LPP rozważa również tworzenie kolekcji dedykowanych wyłącznie dla naszych klientów w krajach arabskich.

To nie pierwszych kraj w regionie Bliskiego Wschodu, w którym spółka chce zaistnieć. Salony posiada również w takich państwach jak: Egipt, Katar, Kuwejt i Arabia Saudyjska. Pierwszy sklep sieci poza Europą powstał w Egipcie w lutym 2015 roku.

Strategia LPP zakłada, rozwój sieci własnych sklepów. Jednakże ze względu na uwarunkowania prawne i kulturowe, na Bliskim Wschodzie funkcjonują one na zasadzie franczyzy.

- W Egipcie oraz na innych rynkach Bliskiego Wschodu nie otwieramy własnych salonów. Powstają one w ramach franczyzy z naszym partnerem handlowym, który proponuje nam lokalizację. My natomiast przekazujemy towar, wsparcie marketingowe i tzw. stronę wizualną naszych marek - mówił Przemysław Lutkiewicz, w wywiadzie dla money.pl

Spółka chce na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich wprowadzić nie tylko markę Reserved. W planach jest również otwarcie salonów Sinsay i Mohito. Do 2020 roku w tym regionie ma zostać otwartych jeszcze 70 sklepów różnych marek, należących do LPP.

Notowania akcji właściciela marki Reserved od początku 2015 roku

Trwają również prace nad nową marką - "Tillander". Na razie pojawi się tylko w Polsce. Prace nad nią trwały półtora roku. Pierwszy salon powstanie w lutym w Gdańsku.

Na koniec 2014 roku LPP posiadało łącznie 1516 salonów na świecie. W czwartym kwartale właściciel marki Reserved zarobił niespełna 80 mln złotych, a wartość sprzedanej odzieży wyniosła 1,261 mld złotych. W całym 2014 roku zysk spółki przekroczył 479 mln złotych, przy przychodach równych 4,769 mld złotych.

Tagi: lpp, spółka dnia, giełda, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz