Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. OPM
|

Biedronka rozda pół miliona bonów na darmowe zakupy. To kara od UOKiK

72
Podziel się:

Akcja edukacyjna i bony zakupowe dla klientów o łącznej wartości 7,5 mln złotych - do tego UOKiK zobowiązał Biedronkę. Sieć wprowadzała klientów w błąd, organizując promocje, teraz musi ponieść za to konsekwencje.

Biedronka rozda pół miliona bonów na darmowe zakupy. To kara od UOKiK
UOKiK kontra Biedronka. Będą bony dla klientów (PAP)

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci dyskontów Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, w wyniku której mogą otrzymać bony na zakupy - podaje Urząd.

Postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska zostało wszczęte w marcu 2020 roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów dotyczące akcji promocyjnych, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty.

Właściciel sklepów Biedronka zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w terminie, nie uznawał roszczeń konsumentów.

Zobacz także: Spirala zadłużenia. "Spłacanie jednych długów drugimi to droga donikąd"

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów - powiedział Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Jak dodał, zobowiązał Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych.

Problem z reklamacją

Zastrzeżenia Urzędu wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni. Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej.

Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w wydanej decyzji zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów.

O terminie jej rozpoczęcia poinformuje przedsiębiorca. Po zapoznaniu się z prawami klientów, obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł.

Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

Aktualizacja

Po publikacji tekstu swoje oświadczenie w powyższej sprawie przysłała do redakcji sieć Biedronka.

"Cieszymy się, że w tym przypadku UOKiK zaakceptował zaproponowane przez nas rozwiązanie. Kierując się co do zasady dobrem naszych klientów, zaproponowaliśmy organizację szkolenia on-line, którego celem będzie podniesienie poziomu świadomości konsumenckiej, a dodatkowym benefitem – możliwość otrzymania jednego z 500 tys. bonów na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł." - czytamy w piśmie.

Jak dodała Biedronka, "w ostatnim czasie uporządkowaliśmy nasz proces organizacji promocji, a także rozbudowaliśmy Biuro Obsługi Klienta, tak by ew. procedury reklamacyjne trwały krócej".

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(72)
Ppp
3 lata temu
Kupiłem w promocji piwo ale jak się okazało już pierwsze otwarte piwo okazało się wodą/ skacowany pracownik wypił i nalał wody-dobrze że tylko wody/ złożyłem reklamcję rozpatrzyli i mam się zgłosić w tej biedronie po 1,25pln a ja proponuję żeby temu pracownikowi to wypłacili jako premię na święta. Nie kupujcie w bierze piwa hopfe bo się zdziwicie Pozdrawiam Piotr
Jedrula
3 lata temu
PodziwiAm ludzi jedzących ten syf na szczescie moje dzieci zrozumiały że lepiej kupić coś na wsi z zaufanej masarni niż ten syf z półek po których szczury latają w magazynach.Dwa razy odchorowalismu po tych produktach i to już było wiele ale dziwię się ludzia że dalej tam jak pieski lecą na ich promocje nawet na te paczki co wogule paczka nawet nie przypomina.
Łukasz F.
3 lata temu
Niech PIP zajmie się w końcu tą firmą, pracownicy pracują w niedzielę nie handlowe... To nie jedyny przepis, który Biedronka omija szerokim łukiem... Sanepid przy okazji, lodówki śmierdzące i zagrzybione... Oszczędność w każdym najmniejszym aspekcie...
Biedra 15 zyl...
3 lata temu
O 15 zł nie ma co walczyc
Joke
3 lata temu
Jeszcze sobie z tej kary zrobią akcje promocyjna, ostra kpina. Wszyscy do biedry po kupon!!
...
Następna strona