Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KBB
|

Forum Ekonomiczne Karpacz 2021 - galeria

Tegoroczne, jubileuszowe (trzydzieste) Forum Ekonomiczne odbywa się w Karpaczu. - My chcemy tylko, żeby nasi goście między sobą rozmawiali – mówi organizator Forum.

0
Podziel się
1 z 2
Forum Ekonomiczne Karpacz 2021 - galeria
Forum Ekonomiczne Karpacz 2021 - galeria
W Karpaczu spotkali się ludzie świata biznesu i polityki

Pomysłodawca spotkania i szef Rady Programowej Forum Zygmunt Berdychowski ocenił, że największe wartości, jakie niesie za sobą to organizowane od 30 lat – obecnie w Karpaczu, a wcześniej w Krynicy Zdroju - wydarzenie, to dialog i rozmowa.

- Udało nam się wspólnie stworzyć tę unikalną instytucję – instytucję, której największą wartością jest to, że tylko rozmawiamy między sobą. Nie mamy żadnych innych planów, nie chcemy w żaden inny sposób naszych gości angażować; chcemy tylko, żeby między sobą rozmawiali – zadeklarował Berdychowski.

W tym roku tytułami Osobowości Forum zostali wyróżnieni były marszałek Sejmu Marek Kuchciński, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Organizacją pozarządową roku 2020 został Związek Harcerstwa Polskiego.

Jedną z imprez od wielu lat towarzyszących wydarzeniu jest forum Europa Karpat, którego pomysłodawcą jest b. marszałek Sejmu Marek Kuchciński. Dziękując za wyróżnienie tytułem Osobowości, polityk wspominał m.in. osoby i instytucje z wielu krajów zaangażowane w dialog w ramach forum. Zaznaczył, że konferencję Europa Karpat od wielu lat organizuje Sejm RP, korzystając z gościny Forum Ekonomicznego, przy udziale znakomitego zespołu współpracowników i parlamentarzystów z Polski i Europy Środkowej. - Na tę nagrodę oni wszyscy zasłużyli – powiedział.

Minister Andrzej Adamczyk podkreślił, że przyznany mu tytuł jest wyróżnieniem dla całego zespołu resortu infrastruktury. - Zespołu, z którym na co dzień pracuję, z którym pokonujemy trudności i realizujemy postawione przed nami zadania – mówił, wymieniając m.in. nazwiska wiceministrów w swoim resorcie.

Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys przypomniał, że kierowana przez niego instytucja obchodzi w tym roku swoje pięciolecie. Jak ocenił, stworzenie PFR przyczyniło się do unowocześnienia i umocnienia wielu polskich instytucji rozwojowych.

Zobacz także: "Podwyżka stóp procentowych nieunikniona". Paweł Borys ma radę dla kredytobiorców

- W trakcie pandemii, która była największym wyzwaniem ostatnich trzech dekad, byliśmy gotowi sprawnie i szybko działać. Dziękuję całemu zespołowi; ten fantastyczny, profesjonalny zespół stanął na wysokości zadania w tym trudnym czasie – mówił Borys.

Przypomniał, że w ramach tarczy antykryzysowej w ciągu trzech miesięcy wypłacono środki 348 tys. firm, co przyczyniło się do ochrony 3 mln miejsc pracy. - Tarcza finansowa nie sprowadzała się do pieniędzy; chodziło o danie poczucia bezpieczeństwa – powiedział prezes PFR, wskazując, iż także dzięki temu wsparciu w trudnym okresie polska gospodarka utrzymała potencjał dla rozwoju.

Organizacją pozarządową 2020 roku został Związek Harcerstwa Polskiego; nagrodę odebrał komendant ZHP harcmistrz Grzegorz Woźniak. W laudacji poseł Lewicy, były harcerz Krzysztof Gawkowski podkreślił, że ZHP to organizacja, która "daje świadomość i otwartość" już od ponad 100 lat.

- Robi to cały czas, dzielnie kształtując postawy milionów Polaków. Sam miałem wielką przyjemność nosić mundur harcerza. To doświadczenie miliona Polaków; doświadczenie, które ukształtowało nasze życie – powiedział Gawkowski. Przekazał, że w 2027 r. w Polsce odbędzie się po raz pierwszy Światowe Jamboree Skautowe, w którym ma wziąć udział ponad 50 tys. osób z wielu krajów.

Podczas środowej gali często nawiązywano do historii Forum. Jego pomysłodawca Zygmunt Berdychowski żartował, że jubileusz 30-lecia wydarzył się "przypadkiem", gdyż wydarzeniu udało się przetrwać trzy dekady. Podziękował partnerom i gościom Forum, którzy często bezinteresownie, z zaangażowaniem wspierali organizatorów w rozwiązywaniu różnych sytuacji.

Wśród wyróżnionych podczas środowej gali firm znalazły się: Philips, Totalizator Sportowy i MSD Polska.

Berdychowski podkreślał wartość prowadzonego w ramach Forum dialogu przedstawicieli różnych środowisk, instytucji i opcji politycznych. - Ponieważ przez te 30 lat wszyscy nabrali przekonania, że przyjmowanie zaproszeń na Forum Ekonomiczne nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi zobowiązaniami, to dlatego te zaproszenia są przyjmowane - ocenił przewodniczący Rady Programowej Forum.

- Chciałbym tym wszystkim naszym gościom, wszystkim partnerom bardzo gorąco podziękować. O jakości tej naszej instytucji decyduje przede wszystkim państwa zaangażowanie, państwa sposób podejścia do tego dialogu, który tutaj prowadzimy. I za to ogromnie dziękujemy – podsumował Berdychowski.

KOMENTARZE
(0)
TOP10 - najpopularniejsze galerie
10.

Aston Martin DBX707. Jeździłem najszybszym seryjnym SUV-em świata

707 koni mechanicznych i 900 Nm momentu obrotowego czynią z Astona-Martina DBX707 najszybszy seryjnie produkowany SUV świata. To nie są tanie rzeczy.
9.

Bukiet z klocków. LEGO rozwija rynek, którego przez dekady nie zauważało

Czy to będzie alternatywa dla żywego bukietu róż? Pewnie nie. Na zestaw, który złożyłem podczas redakcyjnego testu, patrzę inaczej. Jak na kolejny krok w rozwijaniu produktów dla dorosłych. Bo te rządzą się innymi prawami niż klocki dla dzieci. A przez długie lata jako rynek dla LEGO nie istniały.
8.

Dwa furgony na prąd. W ich przypadku elektromobilność nie wywołuje aż takich emocji

O ile samochody elektryczne wciąż budzą kontrowersje, to jednak jest obszar, w którym wydają się dobrym rozwiązaniem już teraz. To małe "dostawczaki", które poruszają się głównie po mieście i jego okolicach. W moje ręce do kilkudniowego testu trafiły dwa: Mercedes eCitan i Peugeot e-Partner.
7.

Toyota Yaris i Corolla w wersji Cross. To nie są auta, które mają trafić w gusta każdego

Weź popularny model ze swojej gamy, "napompuj go" i dodaj przydomek, który uczyni z niego SUV-a lub crossovera. Tak zrobiła Toyota w przypadku Yarisa i Corolli. W wariantach Cross to pomysł Japończyków, aby wypełnić kolejne rynkowe nisze i nie oddawać klientów innym markom.
6.

Ateca i Leon z tribalem na grillu. Cupra zaczynała jako "farbowany" Seat

Cupra włożyła sporo wysiłku, by przekonać, że nie jest Seatem ze zmienionym znaczkiem. Pierwszy model zaprojektowany dla niej pojawił się po dwóch latach. W przypadku Cupry Ateca i Leona zerwanie z oczywistymi skojarzeniami z Seatem jest trudniejsze. Testując oba modele przekonałem się, że nie jest niemożliwe.
5.

Testowałem dwa różne "elektryki" BMW. W obu spodobała mi się jedna rzecz

BMW i4 M50 i oraz BMW iX M60 to bardzo różne samochody, choć pod tym samym szyldem. Testując oba, zwróciłem uwagę szczególnie na jeden aspekt. To, w jaki sposób ich interfejs zdejmuje z głowy kierowcy "elektryka" część zadań.
4.

Odsłaniamy kulisy produkcji samolotów. Byłem w fabryce Airbusa

A220 to jedyny samolot Airbusa, który montowany jest w całości powstaje poza Europą. W kanadyjskich zakładach w Mirabel widziałem, jak produkowane są te wąskokadłubowe maszyny.
3.

Jeździłem nowym Renault Clio. To hybryda bez wtyczki, która w mieście udaje "elektryka"

Renault Clio E-Tech to miejski, co nie znaczy, że ciasny samochód. Dzięki technologii hybrydowej jest naprawdę oszczędny. Można nim też bez większych obaw wyjechać w trasę - o ile nie zabieramy za dużo współpasażerów i bagażu.
2.

Dostałem upgrade do pierwszej klasy. Oto jak wygląda namiastka luksusu w samolocie

Od lat byłem ciekaw, jak to jest lecieć pierwszą klasą. Miałem szczęście - podczas ostatniego lotu dostałem upgrade, czyli podwyższenie klasy podróży. Dzięki temu mogłem sprawdzić na własnej skórze, jak podróżują ci, którzy za bilet płacą kilkadziesiąt tysięcy złotych.
1.

Zrobiłem 2 tys. km chińskim "elektrykiem". Ale już drugiego dnia miałem ochotę go oddać

Nawet luksusowy samochód elektryczny wyposażony w całkiem sporą baterię potrafi przegrać z problemami z ładowaniem. Te zaś odbierają sporą część przyjemności z komfortowej jazdy. Szkoda, bo Maxus Mifa9 to naprawdę ciekawa propozycja na polskim rynku, mimo kilku irytujących przypadłości.