Notowania

marketing
18.07.2011 10:02

Jak starymi metodami podbijać nowe rynki

Wiele przedsiębiorstw trzyma się z dala od konkurowania w skali globalnej, sądząc, że muszą najpierw opracować innowacyjne produkty lub zbudować dominujące marki. Międzynarodowy sukces hiszpańskich...

Podziel się
Dodaj komentarz

Wiele przedsiębiorstw trzyma się z dala od konkurowania w skali globalnej, sądząc, że muszą najpierw opracować innowacyjne produkty lub zbudować dominujące marki. Międzynarodowy sukces hiszpańskich firm - takich jak Telefonica, Freixenet, Banco Santander i ALSA - dowodzi, że tego rodzaju założenie jest błędne. Te przedsiębiorstwa stały się globalnymi graczami w swoich branżach, dopracowując tradycyjne zdolności.

Firmy z Hiszpanii nie obierają kosztownej strategii polegającej na otwieraniu oddziałów na rynkach zagranicznych. Nie nastawiają się też na ostrożną, stopniową ekspansję. Zasięg działania poszerzają na drodze przejęć i aliansów, koncentrując uwagę w pierwszej kolejności na Ameryce Łacińskiej i Europie. Mądrość polityczna i umiejętności networkingowe ułatwiają im wejście na złożone lub ściśle regulowane rynki. Również tempo działania przyczynia się do ich sukcesów. Szybka realizacja projektów stanowi o ich przewadze nad wieloma innymi firmami międzynarodowymi, a mądre stosowanie integracji pionowej umożliwia im oferowanie produktów szerokiemu gronu klientów w sposób szybki i efektywny. W ten sposób wiele wywodzących się z Hiszpanii podmiotów zdobyło pozycję gigantów branżowych.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz