Jeep Gladiator nie jest stworzony do ciężkiej pracy. To element stylu życia

Jeep Gladiator imponuje pod wieloma względami. Poza ładownością. To sprawia, że choć jest pickupem, nie sprawdzi się do wielu zadań specjalnych. To samochód lifestyle'owy na bazie popularnego Wranglera, który ma dawać przyjemność z jazdy w terenie, niezależność od utartych szlaków, a nawet wiatr we włosach. Do tego z powodzeniem może być wykorzystywany na co dzień.

Jeep Gladiator
Źródło zdjęć: © money.pl | Marcin Walków
Marcin Walków

Jeep Gladiator byłby świetnym samochodem dla szkół nauki jazdy -  jeśli nauczysz się nim parkować w mieście, to zaparkujesz już każdym autem. Wszędzie. Ma prawie 560 cm długości, niemal 190 cm szerokości, ponad 184 cm wysokości i niemal 350 cm rozstawu osi. Do tego 25-centymetrowy prześwit, długa i płaska maska, mocno wystające zderzaki z przodu i z tyłu.

Ale nie do tego celu powstał. Jeep Gladiator wszedł na rynek w 2020 r. jako pickup klasy średniej zbudowany na bazie Wranglera czwartej generacji. To rzeczywiście Wrangler wyposażony dodatkowo w pakę przykrywaną składaną roletą. Nie dajcie się jednak zmylić - nie jest półciężarówka do zadań specjalnych. Ładowność Jeepa Gladiatora to 613 kg. Może też holować 2,7-tonową przyczepę. Ten samochód nie ma zarabiać na siebie ciężką pracą, a służyć przede wszystkim rozrywce. Zwłaszcza gdy na pace zamontujemy namiot.

Jeep Gladiator
Gladiator to Jeep Wrangler wyposażony dodatkowo w pakę © money.pl | Marcin Walków
Jeep Gladiator
Jeep Wrangler to pickup klasy średniej © money.pl | Marcin Walków
Jeep Gladiator
Charakterystyczny grill, kryjący logo marki Jeep © money.pl | Marcin Walków
Jeep Gladiator
Składana roleta na pace to bardzo praktyczne rozwiązanie © money.pl | Marcin Walków
Jeep Gladiator
Ładowność auta to niewiele ponad 600 kg © money.pl | Marcin Walków

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Jeep Wrangler Sahara - To nadal Wrangler!

Jeep Gladiator. Sport, przyjemność i użyteczność na co dzień

Z tej perspektywy patrząc, to właśnie Jeep Gladiator jest prawdziwym SUV-em, czyli samochodem sportowo-użytkowym. Przewiezie sprzęt sportowy, myśliwski, ekwipunek na terenową wyprawę. Poradzi sobie daleko poza gładkim asfaltem, w piachu, śniegu i błocie. Do tego rodzina 2+2 może jeździć nim na co dzień po mieście, nawet mocowania na foteliki się znajdą.

Niekwestionowanym atutem Jeepa Gladiatora jest jego modułowość. Można go przekształcić i dostosować do zmieniających się potrzeb i warunków. Wystarczy zdemontować boczne drzwi i panele dachu, a nawet położyć przednią szybę na masce, by cieszyć się terenowym cabrio.

Jest skórzana tapicerka, system multimedialny, a na podłodze praktyczne dywaniki z grubej gumy. Fotele nie są jednak zbyt wygodne, co można poczuć w dłuższej trasie. W takiej podróży, gdy wjedziemy na drogi ekspresowe i autostrady, przy większych prędkościach da się we znaki szum powietrza i odgłosy spod maski.

Jeep Gladiator
Wnętrze, jak na Jeepa przystało, jest proste i podporządkowane funkcjonalności. W tej wersji wyposażenia nie brakuje jednak skórzanej tapicerki © money.pl | Marcin Walków
Jeep Gladiator
Fotele są wygodne do jazdy na co dzień © money.pl | Marcin Walków
Jeep Gladiator
Nie jest to jednak samochód stworzony do długiej jazdy po autostradzie z wysokimi prędkościami © money.pl | Marcin Walków

Jeep Gladiator. Silnik V6 pod maską

Pod maską Jeepa Gladiatora nie ma wyboru - w konfiguracji dostępny jest tylko jeden silnik: trzylitrowy V6 MultiJet. Generuje 264 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego, dostępnego przy 1400-2800 obr/min. Maksymalna prędkość to 177 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje ponad 8 sekund. Masa własna Gladiatora to ponad 2,4 t. To nie jest samochód, który będzie się z kimkolwiek ścigać.

Jeep Gladiator
Pod maską Jeepa Gladiatora dostępny jest jeden silnik - trzylitrowe V6 w dieslu © money.pl | Marcin Walków

Podczas jazdy w mieście ten kolos spala średnio około 11-13 litrów oleju napędowego na każde 100 km. W trasie można liczyć na 8-10 litrów diesla. Przy obecnych cenach paliw oznacza to spore wydatki. Ale sporym wydatkiem jest już sam zakup Jeepa Gladiatora. Ceny katalogowe podstawowej odmiany Sport rozpoczynają się od 317 tys. 500 zł. Za lepiej wyposażoną wersję Overland trzeba zapłacić od 365 tys. 600 zł.

Wybrane dla Ciebie
Trudny rok przed Pocztą Polską. Prezes uspokaja: zwolnień nie będzie
Trudny rok przed Pocztą Polską. Prezes uspokaja: zwolnień nie będzie
Trump przegrywa z wiatrakami. Sąd federalny uchylił zakaz prezydenta
Trump przegrywa z wiatrakami. Sąd federalny uchylił zakaz prezydenta
Rząd zlikwiduje abonament RTV. Oto co stanie się z długami
Rząd zlikwiduje abonament RTV. Oto co stanie się z długami
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 09.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 09.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 09.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 09.12.2025
Ogłosili próbę wrogiego przejęcia. Szef Netflix reaguje na krok konkurenta
Ogłosili próbę wrogiego przejęcia. Szef Netflix reaguje na krok konkurenta
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 09.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 09.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 09.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 09.12.2025
Wstrząs w Hollywood. Branża obawia się przejęcia części Warner Bros przez Netflixa
Wstrząs w Hollywood. Branża obawia się przejęcia części Warner Bros przez Netflixa
Trump ogłasza: pozwolimy na wysyłanie niektórych chipów do Chin
Trump ogłasza: pozwolimy na wysyłanie niektórych chipów do Chin
Tak zacznie się nowy rok na rynku. Pracodawcy zabrali głos
Tak zacznie się nowy rok na rynku. Pracodawcy zabrali głos
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie