Notowania

biznes a rząd
18.07.2011 09:59

Kiedy nie warto być graczem globalnym

Autorzy twierdzą, że firmom ze źle przygotowaną strategią globalizacji grozi rozbicie przez aktywnych akcjonariuszy lub całkowita restrukturyzacja. Jednak wiele przedsiębiorstw (szczególnie w...

Podziel się
Dodaj komentarz

Autorzy twierdzą, że firmom ze źle przygotowaną strategią globalizacji grozi rozbicie przez aktywnych akcjonariuszy lub całkowita restrukturyzacja. Jednak wiele przedsiębiorstw (szczególnie w sektorach wyjętych spod kontroli państwa, w branżach usługowych i produkcyjnych) przyjmuje jako pewnik założenia o konieczności poszerzania skali działalności i rusza całą parą naprzód ku porażce. Gdyby się zatrzymały i odpowiedziały sobie na trzy proste pytania, mogłyby uniknąć błędów.

Czy ta strategia może przynieść korzyści naszej firmie? Działania, które dla jednej firmy mają sens, nie muszą się sprawdzić w przypadku innej.

Czy dysponujemy niezbędnymi umiejętnościami menedżerskimi? Jeśli nawet istnieją potencjalne korzyści, być może firma nie jest w stanie ich spożytkować.

Czy korzyści przewyższą koszty? Nawet jeśli jesteś w stanie osiągnąć korzyści z globalnego zasięgu, nieprzewidziane straty mogą sprawić, że obliczona na sukces strategia odniesie wręcz odwrotne skutki.

Autorzy przywołują wiele przykładów organizacji, które niekoniecznie potrafiły odnależć się na globalnym rynku właśnie dlatego, że nie zadały sobie wcześniej powyższych pytań.

Tagi: biznes a rząd, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz