Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Mateusz Madejski
Mateusz Madejski
|

Koronawirus w Polsce. Michał Tusk walczy o etaty

36
Podziel się:

Przez epidemię koronawirusa branża transportowa ma gigantyczne kłopoty. Nie ominęły one również GDNExpress, firmy Michała Tuska. - Na razie udało się uniknąć dużych cięć. Kierowcy zamiast wozić ludzi transportują np. przesyłki kurierskie - mówi właściciel firmy.

Firma Tuska "z pewnymi sukcesami" dywersyfikuje działalność. Wozić pasażerów na lotniska na razie nie może.
Firma Tuska "z pewnymi sukcesami" dywersyfikuje działalność. Wozić pasażerów na lotniska na razie nie może. (GDNExpress/Agencja Forum, GDNExpress/Adam Chelstowski / Forum)

Nie latają samoloty pasażerskie, więc firmy, które rozwożą ludzi na lotniska, walczą o przetrwanie. Szef ModlinBus ogłosił na przykład, że musiał zwolnić wszystkich pracowników, bo firma z dnia na dzień straciła wszystkie zlecenia.

Na gdańskie lotnisko pasażerów wozi z kolei GDNExpress, czyli firma Michała Tuska. W rozmowie z money.pl przedsiębiorca przyznaje, że firma zmaga się z gigantycznymi wyzwaniami.

- Obecnie kursy do Wielkanocy włącznie są zawieszone. Kierujemy się w tym przypadku terminem obowiązywania rozporządzenia o zamknięciu ruchu lotniczego - mówi.

Zobacz także: Jak prowadzić księgowość w małej firmie bez błędów, <a href="https://msp.money.pl/wiadomosci/przedawnienie-mandatu-rodzaje-mandatow-i-grzywna-6344808020715137a.html">mandatów</a> i odsetek?

Spodziewa się, że sytuacja prędko się nie poprawi.

- Ograniczenia będą sukcesywnie przedłużane, przynajmniej do połowy maja. Niemniej zachowujemy zdolność uruchomienia linii w ciągu kilku dni, gdyby była taka potrzeba - zaznacza szef firmy, która przewozi pasażerów do Gdańska przede wszystkim z Bydgoszczy i okolic.

GDNExpress stawia na przesyłki

Jak przyznaje Tusk, wprowadzenie oszczędności było niezbędne.

- Działania oszczędnościowe zostały wdrożone w połowie marca. Pracownicy w dużej mierze odbierali zaległe urlopy, jeśli akurat nie korzystali z tzw. opieki - opowiada.

Teraz firma stara się odnaleźć w sytuacji, w której loty są zawieszone.

- Na razie skupiamy się, już z pewnymi sukcesami, na poszerzeniu zakresu działalności z wykorzystaniem naszej floty - wożenie przesyłek, wsparcie firm kurierskich, itp. Dzięki temu kierowcy, którzy pracowali dla nas na umowę o pracę, mogą utrzymać etaty i w miarę zbliżony poziom wynagrodzeń - opowiada przedsiębiorca.

Firma Michała Tuska - GDNExpress - powstała w 2015 roku. Działalność operacyjna zaczęła się jednak dopiero w czerwcu 2016 roku. Ceny przejazdu na trasie z Bydgoszczy do gdańskiego lotniska rozpoczynały się od kilku złotych.

Firma ma kilka busów. Jej szef planował zakupy kolejnych pojazdów, nazywał jednak te plany "dalekosiężnymi". Szans na dalszy rozwój upatrywał w rosnącym ruchu lotniczym w Trójmieście. Gdańskie lotnisko rozwijało się w ostatnich latach niezwykle szybko, również kosztem portu lotniczego w Poznaniu.

- Obserwujemy wyraźny regres lotniska w Poznaniu, co z racji położenia Poznania blisko Bydgoszczy wpłynie na dalszy odpływ pasażerów z Kujawsko-Pomorskiego do lotniska w Gdańsku i tym samym na pokłady naszych autobusów - pisali przedstawiciele firmy w sprawozdaniach z działalności.

Michał Tusk był przez wiele lat trójmiejskim dziennikarzem "Gazety Wyborczej", współpracował też z nieistniejącymi już liniami OLT Express.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(36)
safgrew
4 lata temu
no maja z czego z tata utrzymac ambeld gold kasa byla LOt kasa byla wiec co tam za czyjes sie dobrz ma;;
to/ja
4 lata temu
cóż trolle "dupościsk"was dopadł ?????????
sok
4 lata temu
Michał Tusk jest w komfortowej sytuacji, bo ojciec zarabia tyle szmalu w UE, że zawsze go wspomoże finansowo.
rrr
4 lata temu
Józef Bąk ??
bv/lkv
4 lata temu
a to kasa z AMBER GOLD się skończyła?
...
Następna strona