Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Agata Wołoszyn
Agata Wołoszyn
|

Nowa sieć kawiarni w Polsce z kawą za 6 zł. Zagraniczna firma weszła na rynek mimo pandemii

47
Podziel się:

Kawa w sieciówkowej kawiarni za 6 zł to rzadkość. Sieć Cofix wkroczyła mimo pandemii na polski rynek i właśnie takimi cenami walczy o klienta. Koronawirus znacznie ograniczył jednak plany ekspansji.

Nowa sieć kawiarni w Polsce z kawą za 6 zł. Zagraniczna firma weszła na rynek mimo pandemii
Pierwszym, co rzuca się po wejściu do kawiarni, są ceny (WP)

Cofix to wywodząca się z Izraela międzynarodowa sieć kawiarni, która w ciągu 7 lat uruchomiła na świecie 350 lokali. Największa ich liczba znajduje się w Izraelu i Rosji. W Polsce istnieją jak na razie 3 punkty tej sieci, wszystkie w Warszawie – przy ul. Świętokrzyskiej, al. Jana Pawła II i w Galerii Wileńskiej. Ale na tym sieć nie kończy swojego rozwoju.

- W 2020 roku zakładaliśmy otwarcie 25 lokalizacji, jednak pandemia zweryfikowała nasze plany. Jeżeli sytuacja z COVID-19 się wyklaruje, w tym roku jako cel ustaliliśmy z centralą 16 nowych punktów, by rok 2021 zamknąć w sumie 19 lokalami. Wejście do innych dużych miast w Polsce planujemy w IV kwartale 2021. Oczywiście nie wiadomo, jak będzie wyglądała sytuacja epidemiologiczna, bo to ona dzisiaj determinuje rynek gastronomii – komentuje Natalia Nowińska z biura prasowego Cofix.

Czym sieć chce się wyróżnić na rynku, na którym mocną pozycję mają Costa Coffee, Starbucks czy Green Cafe Nero?

Zobacz także: Spis powszechny coraz bliżej. 5 tys. zł kary za brak udziału

Lokal przy ul. Świętokrzyskiej, który odwiedzam, ma naprawdę dużą powierzchnię. Jest przestronny i znajduje się w nim sporo miejsca do siedzenia. Kawiarnia otworzyła się w czerwcu 2020 r., więc jedynie przez krótki czas mogła gościć klientów. Od drugiej połowy października wszystkie lokale z uwagi na pandemię koronawirusa nie mogą prowadzić działalności "na miejscu", więc Cofix od tego momentu sprzedaje tylko na wynos.

- Pandemia zdecydowanie zweryfikowała nasz plany ekspansji, jednak podobnie jak cały sektor gastronomiczny w Polsce próbujemy działać na dowóz. Oczywiście najbardziej brakuje nam uczniów szkół średnich, studentów oraz pracowników biurowych – te trzy grupy najczęściej odwiedzają kawiarnie – komentuje Natalia Nowińska z biura prasowego Cofix.

Ceny mają wyróżnić Cofix

Moją uwagę przykuły przede wszystkim ceny. Produkty w tej kawiarni kosztują 6, 9, 12 lub 15 zł. Za małą kawę zapłacimy 6 zł. To niedużo w porównaniu do innych sieciówek tego typu. Ale o tym za chwilę.

- Rynek kawiarni w Polsce zdominowany jest przez sieci, które sztucznie ustanawiają cenę kawy na bardzo wysokim poziomie, a wcale tak nie musi być. U nas za każdą kawę w małym rozmiarze gość zapłaci 6 zł, bez względu na to czy jest to espresso czy latte. Ogólna zasada dla naszych cen to ich "zafiksowanie" czyli stały wzrost utrzymany w wartościach 6-9-12-15 zł dla większości produktów – komentuje Natalia Nowińska.

W porównaniu do innych kawowych sieciówek, w Cofix jest dużo taniej. Przykładowo w Costa Coffee w warszawskiej galerii Złote Tarasy, mała kawa americano kosztuje 10,90 zł, średnia 12,90 zł, a duża 13,90 zł. Najdroższe są kawy smakowe, np. za dużą caramel macchiato musimy zapłacić 17,90 zł.

Z kolei w Starbucks na małe americano trzeba wydać 10,50 zł. Średnie kosztuje 12,50 zł, a duże 14,50 zł. Mała latte to koszt 13,50 zł, cena średniej to 15,50 zł, a dużej aż 17,50 zł.

W każdej z sieciówkowych kawiarni oprócz kawy kupić można coś do jedzenia – zarówno przekąski wytrwane, jak i słodkie. Podobnie jest w Cofix. W witrynie na klientów czekają ciasta i kanapki. W kawiarni są też napoje energetyczne z etykietą marki własnej, które można kupić w cenie 6 zł.

Firma szuka franczyzobiorców

W zasadzie każdy kto ma od 200 do 500 tys. złotych może otworzyć swoją własną kawiarnię Cofix w systemie franczyzowym. Sieć pobiera ok. 8 proc. zysku kawiarni. 6 proc. od obrotu opłaty franczyzowej i 2 proc. na opłaty marketingowe.

Czy Cofix "namiesza" na rynku sieciowych kawiarni? Psycholog biznesu Iwona Golonko uważa, że szanse na to są spore.

- Cena jest dla Polaków bardzo ważna. Tak samo w przypadku kawy, więc może być to wabikiem dla klientów. Ale ludzie chodzą do kawiarni nie tylko po to, żeby napić się kawy. Liczy się atmosfera, obsługa, darmowy internet, wygląd miejsca i inne produkty, jakie kawiarnie oferują czyli np. jedzenie. Jeżeli Cofix dobrze przygotuje się w tych aspektach, to nawet ludzie, którzy są przyzwyczajeni do odwiedzania innych kawiarni, będą chcieli sprawdzić, jak jest w nowym miejscu i jak im się spodoba, to zostaną – komentuje ekspert.

 Psycholog biznesu dodaje, że nowa marka musi się dobrze promować, bo dziś paradoksalnie w prowadzeniu kawiarni nie chodzi tylko o sprzedawanie kawy.

- My jako konsumenci oczekujemy pewnej oferty korzyści. W przypadku kawiarni jest to spędzenie czasu w miłym miejscu, gdzie np. mogą pracować albo spotkać się ze znajomymi. Jeżeli Cofix na to postawi, to na pewno ma szansę "namieszać" na rynku sieciowych kawiarni i przekonać do siebie nowych klientów. Na pewno jednak pandemia nie ułatwia prowadzenia takiego biznesu – podsumowuje Iwona Golonko.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(47)
Ada
3 lata temu
Fajne ceny, jak będę miała okazję to na pewno spróbuję kawki od nich, bo ogólnie uwielbiam ten czarny płyn, ciekawe czy mogą konkurować z moją pyszną kawą z ekspresu automatycznego 4Swiss. Będzie ciężko dorównać mojej domowej, ale dam im szansę :D
Adam
3 lata temu
Franczyza od przedsiębiorców z Izraela - zdecydowanie dziękuję i ostrzegam innych.
Moshe
3 lata temu
W Szeklach mozna placic?
daniel0080
3 lata temu
Morawiecki człowiek, który ma za zadanie wykonywanie zadań - rozkazów z Izraela - przeciw naszemu polskiemu narodowi, mówi jasno o wprowadzeniu NOWEGO PORZĄDKU ŚWIATA wprowadzany na świecie przez IZRAEL. ...... Jest za kilka miesięcy - ZAPLANOWANY /symulowany/ KRACH gospodarki Stanów Zjednoczonych, co spowoduje zapaść gospodarek na świecie. WSZYSTKO JEST ZAPLANOWANE. ... Żydzi przeniknęli wszędzie. ..... Morawiecki to pionek ^podstawiony^... miękka depopulacja czyt. wymiana ludności bez jednego wystrzału z broni jest w toku . . . Jesteście sterowani - programowani dźwiękiem. Wszystko jest zagrane ponad 3 tony muzyczne za wysoko I równolegle za szybko. ....... W radio i tv, tam na miejscu w budynku, wszystko ^gra^..... przyspieszone tempo jest rekompensowane reklamami..... Wszystko jest tak zakonspirowane - ukryte.... Jak ^to^ działa, jest najlepszy przykład - COV ID.... Niemcy - to samo kłamstwo; " Dziennik "Welt am Sonntag" dotarł do tajnej korespondencji między przedstawicielami rządu Niemiec a badaczami z Instytutu Roberta Kocha, który przygotowuje raporty o stanie pandemii w kraju. Z pism wynika, że niemieckie MSW w marcu 2020 roku "zatrudniło" naukowców, aby uzasadnić konieczność podtrzymania lockdownu po świętach Wielkanocnych." Źródło polsat news.......  Inaczej mówiąc znaczenie bydła. To stąd ta pozorna bezradność w głowach narodów i strach. "Powszechne uczucie bezsilności musi być kontrolowane przez wrażenie silnego interwencjonizmu państwowego",  co przyczyni się do zminimalizowania problemów społecznych związanych ze "strachem społeczeństwa"...  Media to ich broń. ...... Dźwięk -wibracja - energia. ...... ^Oni^ znają temat ..... Pozdrawiam myślących ludzi
Rick Sanchez
3 lata temu
Czekam na interwencję ambasady Izraela i narrację, że Polacy to antysemici, bo nie chcą kupować ichniej kawki. Można się rozejść. Po za tym po mojej wczorajszej wycieczce na piechotę z pod Mariottu pod stadion narodowy stwierdzam fakt, że centrum Warszawy zaczyna wyglądać jak Bronx w latach 80.
...
Następna strona