Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Plus musi oddać pieniądze abonentom. Zdecydował o tym UOKiK

14
Podziel się:

UOKiK nakazał Polkmtelowi, właścicielowi sieci Plus, wypłatę rekompensat abonentom. Chodzi o smsy premium, które były wysyłane do klientów sieci komórkowej.

Plus musi oddać pieniądze abonentom. Zdecydował o tym UOKiK
Plus musi wypłacić rekompensatę abonentom (Adobe Stock)

Polkomtel wypłaci rekompensaty swoim abonentom. Chodzi o nieprawidłowości związane z numerami i smsami premium. Skargi klientów sieci Plus trafiły do UOKiK, który zadecydował o wypłacie rekompensaty i zobowiązał Polkomtel do usunięcia nieprawidłowości związanych z smsami premium i wykorzystaniem numerów 7218 i/lub 60228.

Według ustaleń urzędu abonenci otrzymywali smsy z numeru 7218 np. o przepełnionej skrzynce telefonicznej, żeby ją odblokować, mieli wysłać smsa na numer 60228.

Przykładowa wiadomość to: "Info Czat: Skrzynka nr [***] jest pełna! Odczytaj te wiadomości za darmo! Slij bezpłatny sms CZAT na 60228 zanim zostaną skasowane! 7218.pl potem 2,46/doba". Jak poinformował UOKiK, wysłanie wiadomości oznaczało aktywację tzw. subskrypcji, w której konsument zaczynał otrzymywać jedną płatną wiadomość dziennie.

Abonenci mogli też prowadzić płatne SMS-owe rozmowy towarzyskie z tzw. centrum operatorskim. Ze składanych skarg wynika, że, nie wszyscy byli świadomi uruchomienia płatnych usług.

Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym to przedsiębiorca telekomunikacyjny, w tym przypadku Polkomtel, jest dostawcą usług premium.

”Spółka otrzymywała od konsumentów informacje o nieprawidłowościach, ale nie podjęła działań, aby usunąć ich źródło. W odpowiedziach na reklamacje był widoczny brak szczegółowej wiedzy na temat dodatkowych świadczeń i kontroli nad realizującymi je podmiotami. Przedsiębiorca formułował odpowiedzi do konsumentów w taki sposób, że mogły wprowadzać w błąd i utrudniać klientom dochodzenie roszczeń" – czytamy w komunikacie UOKiK.

Zobacz także: Wysoka inflacja. Minister Semeniuk: Problem? Jaki problem?

Polkomtel ma rozpatrywać reklamacje pozytywnie i zwracać kwestionowane przez abonentów opłaty, jeśli konsument został wprowadzony w błąd, szczególnie na etapie aktywacji usługi premium. Podobnie ma być w przypadku wcześniejszych reklamacji, jeśli spółka nie poinformowała w nich o możliwości zablokowania SMS-ów o podwyższonej opłacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(14)
FangFei
3 miesiące temu
polkomtel to oszukańcza firma działająca na zasadach parabanku, teraz wprowadzili opłatę za nie wykonywanie połączeń i oczywiście nie poinformowali o tym... ponownie nie dopełnili celowo obowiązku informacyjnego, powinni likwidować takie nieuczciwe firmy, a nie pozwalać im nadal działać...
marcin g
rok temu
oszuści przysyłali smsy o potwierdzenie zmian w usługach z płatnych numerów premium, ta firma razem z plej, który pobierał mi opłaty mimo że nie powinien i orange, który naciągnął moją matke na najroższy prąd na świecie do jednego wora, najuczciwsi są wynika z tego operatorzy wirtualni...
cde
rok temu
a kiedy orange za pysk? żeby zmusić do przechodzenia na abonament i rżnięcie klienta /gada czy nie gada/ to podnieśli opłaty na kartę do 0,4 zł za minutę. To rozbój w biały dzień pany z uokik! a nie wykorzystane w abonamencie to?- wiadomo, i kto jest złodziejem?
Jawale
rok temu
to wina abonentow bo dostaje jeden z drugim sms i odrazu wierzy w to , wiec odpisuje :D a potem placz.. Tak samo jest z franowiczami
bez szyderstw
rok temu
Ja nie wiem kto rządzi w Polkomtelu, ale za strzał w stopę powinni wywieźć go na taczkach.