Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Pojazdy pasażerskie napędzane wodorem w Polsce? "Perspektywa do 2025 r."

19
Podziel się:

Inwestujemy w badania i rozwój nad wodorem – zapewnia prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Podkreśla, że to w Polsce powstała pierwsza lokomotywa napędzana tym paliwem. – Chcemy także zbudować pojazdy pasażerskie napędzane wodorem w perspektywie 2025 r. – zapowiada.

Pojazdy pasażerskie napędzane wodorem w Polsce? "Perspektywa do 2025 r."
Pojazdy na wodór już od 2025 r.? Paweł Borys: zachęcamy samorządy do zamówień (Materiały prasowe, PESA Bydgoszcz)

– Jako Polski Fundusz Rozwoju w ramach inwestycji w Pesa czy szerzej, w ramach inwestycji kolejowych, inwestujemy w badania i rozwój nad wodorem. Stworzyliśmy pierwszą w Europie lokomotywę wodorową, która teraz przechodzi ostatni etap testów – mówi Polskiej Agencji Prasowej prezes PFR.

Pojazdy pasażerskie na wodór do 2025 r.?

W money.pl pisaliśmy o projekcie autorstwa Pesy Bydgoszcz. W pracach nad lokomotywą na wodór spółka połączyła siły z Orlenem. Plany są jednak szersze.

Chcemy także zbudować pojazdy pasażerskie napędzane wodorem w perspektywie 2025 r. Chodzi o pojazdy zespolone, a więc pojazdy bez wydzielonej lokomotywy, bo istniejąca już lokomotywa służy do przewozów towarowych – zapowiada Paweł Borys.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: To nieuniknione. Komu pierwszemu sztuczna inteligencja zabierze pracę?

Dodaje, że stara się do tej wizji przekonać samorządy i zachęcić je, by składały pierwsze zamówienia na pojazdy pasażerskie napędzane wodorem. – Ostatnio organizowaliśmy konferencję z samorządami, bo najlepiej jest tworzyć konkretny produkt pod konkretne pierwsze zamówienie i zachęcaliśmy samorządy, aby skorzystały ze środków, które są na rozwój niskoemisyjnego transportu kolejowego i żeby zamawiały pojazdy pasażerskie o napędzie wodorowym – opowiada prezes PFR.

Tylko zamówienia napędzą technologię wodorową

W jego ocenie zamówienia od gmin pomogłyby w wypracowaniu i rozwinięciu technologii wodorowych w przewozach. – Takie pojazdy są droższe w wytworzeniu i eksploatacji, więc wymagają dofinansowania, ale chcemy, aby w tym transporcie kolejowym Polska miała własną technologię, jeśli idzie o przewozy towarowe pasażerskie – wyjaśnia szef Funduszu.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(19)
nwnk
10 miesięcy temu
W Polsce szykują się ataki na autobusy. Po to wypromowano wodór. Komuś zależy na tym, żeby w Polsce było bardziej wybuchowo.
Andrzej
rok temu
Ta lokalizacja będzie mogła przejąć większość towarów transportowanych z regionu kontenerami. Usprawni to logistykę i skróci czas dostaw. Obecnie przedsiębiorcy zmuszeni są do korzystania z terminali usytuowanych w odległych lokalizacjach. Konieczne jest wykorzystywanie dodatkowego transportu drogowego, co powoduje że logistyka towarów staje się droższa i wydłuża się czas dostaw.
Czołg
rok temu
Czy podwozie tej lokomotywy powstało w czasach PRL?
Czołg
rok temu
A ten odór to z czego wyprodukujecie? Z gazu z Gapromu?
napalznimi
rok temu
to strasznie fajnie ze ciesza ryje do wlasnego biznesu napedzanego z poziomu koryta politycznego ale gdzie tu sa rozwiazania dla zwyklych ludzi? czy dzieki temu Kowalskiego bedzie stac na pierwszy samochod czy wrecz odwrotnie? :)