Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Od środy 1 grudnia koniec ze szlabanami na państwowych płatnych odcinkach A2 i A4. Kierowcy aut osobowych będą płacić za przejazd za pomocą e-TOLL lub biletu autostradowego w formie elektronicznej albo papierowej - System e-TOLL to możliwość zakupu biletu autostradowego w aplikacji elektronicznej, tak zwanego e-biletu. To także możliwość skorzystania z aplikacji, która umożliwia przejazd płatnymi państwowymi odcinkami autostrad: A2 i A4. Opłatę można uiścić także poprzez specjalne urządzenia, które przesyłają do systemu sygnał GPS, można także zakupić e-bilet u naszych partnerów - powiedziała w "Money. To się liczy" Magdalena Rzeczkowska, Szef Krajowej Administracji Skarbowej. - O północy zamykamy manualny system poboru opłat, czyli kioski przy bramkach, a szlabany zostaną otwarte, będzie można przejeżdżać swobodnie, po zakupie biletu. Będzie też odpowiednio dostosowana organizacja ruchu do tej nowej sytuacji, do czasu, kiedy zostaną zlikwidowane szlabany i budki. Przejazd będzie odbywał się skrajnymi pasami, bez budek, ale z ograniczoną prędkością. Prace budowlane trochę potrwają, mamy na to - zgodnie z przepisami - rok. W tym czasie, czyli najpóźniej do jesieni przyszłego roku, będziemy chcieli, by ta infrastruktura zniknęła - dodała.

rozwiń
21
Podziel się:
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
Leluko
3 lata temu
Od dziś trzeba planować przejazd autostradą miesiąc wcześniej. Niektórzy nie planują,że na ich trasie będzie autostrada. Kolejny bardzo inteligentny pomysł.
Antidoubt
3 lata temu
Aplikacja oceniona na 1,5 na Play Store, poniżej krytyki
jaro
3 lata temu
Co będzie z obcokrajowcami?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
Bogi
3 lata temu
Jak tu się połapać na każdej drodze inne zasady opłat. Czy to państwo jeszcze funkcjonuje? Jak najszybciej ujednolicić zasady. Nakazać kulczykom i innych dostosować do standardów tu omawianych.
MAX
3 lata temu
natomiast na "Kulczyk odcinkach" dalej to dziadostwo z budami a ceny z kosmosu. :-)
fanpisu
3 lata temu
Początek tzw. Nowego Ładu czyli w skrócie NŁ. Można to interpretować jako: Nadal Łoić, albo Nowych Łoić. Do tego inwigilacja non stop, bo przecież patologia nie jeździ po autostradach. Dla nich są lokalne drogi do monopolu i z powrotem / często jeszcze na dwóch gazach/. Później jedzie taki i ronda nie widzi i grzeje po konarach drzew, kosząc wszystko po drodze. A psy jak siedzą w budach tak siedzą. Czasem wytkną łeb, jak szef zarządzi akcję. No może teraz dronami będą latać majsterkowicze-oblatywacze.
POZDRAWIAM PS...
3 lata temu
Aby jechać polską "autobaną" trzeba najpierw kupić smartfona, następnie walczyć z aplikacją, być może w czasie jazdy zmieniać w niej ustawienia, zwracać uwagę czy działa "bez usterek", jechać z duszą na ramieniu czy "coś nie przyjdzie pocztą", w końcu najechać komuś "na zadek".... BEZPIECZNIEJ I SZYBCIEJ BĘDZIE PIESZO !!!! W takiej rzeczywistości łatwo zwariować zdrowemu na umyśle kierowcy nie często korzystającemu z "dobrodziejstwa np. A4 " ! No i gratulacje dla "myślicieli" wprowadzających w życie nie przetestowane, nie zapięte na ostatni guzik systemy, których najważniejszym zadaniem jest zamieszanie i nakładanie kar ! W przykładowych niemcach takich bzdur nie uświadczysz......
Stachu P
3 lata temu
Dlaczego nie można zakupić e-biletu poprzez stronę KAS z komputera stacjonarnego. Planując przejazd płatnym odcinkiem kupuję bilet na stronie KAS, podaję numer rejestracyjny samochodu, trasę oraz czas kiedy będę jechał, płacę i po krzyku. W przypadku zmiany trasy dopłacam ewentualną różnicę w ciągu 3 dni od zdarzenia. Zamontowane kamery na wjazdach i zjazdach elektronicznie identyfikują mój samochód i sprawdzają opłatę. W przypadku jazdy "na gapę" 500 zł kary. Wydaje się, że chodzi tu głównie o instalację odpowiedniej aplikacji lub zakup urządzeń identyfikujących samochód, których sprawność jest dyskusyjna, a w przypadku wyładowania baterii telefonu lub innej usterki oczywiście łatwiejsze jest nałożenie opłaty dodatkowej w kwocie 500 zał. Pozdrawiam
...
Następna strona