Restauracja to ludzie - trzeba umieć dostrzec ich potencjał

Obcokrajowcy, studenci, seniorzy, niesłyszący, osoby transpłciowe, z kolorowymi włosami, z tatuażami, innego wyznania czy innej kultury – a jednak wszyscy oni, na pozór różni, odnaleźli swoje miejsce w McDonald’s. – Od samego początku działalności w Polsce zależało nam na tym, by tworzyć zgraną drużynę – zapewnia Renata Prys, szefowa działu People McDonald’s Polska.

W McDonald’s nie ma miejsca na brak szacunku czy dyskryminację, kierujemy się zasadą zero tolerancji wobec wszelkich przejawów agresji - zapewnia Renatą Prys, szefowa działu People McDonald’sW McDonald’s nie ma miejsca na brak szacunku czy dyskryminację, kierujemy się zasadą zero tolerancji wobec wszelkich przejawów agresji - zapewnia Renatą Prys, szefowa działu People McDonald’s
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

McDonald’s jest jednym z najbardziej różnorodnych pracodawców na świecie. Dziś w Polsce mamy ponad 470 restauracji pod tym szyldem, które zatrudniają 27 tysięcy pracowników. W "Maku" pracują ludzie w różnym wieku, z różnych zakątków świata, z różnych grup społecznych.

Wśród nich jest zarówno 84-latek, jak i 16-latek, marynarz poliglota, wytatuowany pracownik kuchni, miłośnik dredów czy Lider Gościnności z zespołem Downa. Jednak to nie pochodzenie, wygląd czy stopień niepełnosprawności definiują tych ludzi. Liczą się kompetencje i wyznawanie wspólnych wartości.

Bo tak naprawdę dobra restauracja to nie pozycje w menu, a atmosfera, którą tworzą ludzie.

Kto jeszcze tworzy pracowniczy filar marki? Kogo spotkamy przy kasie, w okienku McDrive czy na sali?

Posłuchaj rozmowy z Renatą Prys, szefową działu People McDonald’s.

PODCAST z Renatą Prys szefową Działu People w McDonald`s Polska

Nie zamiatamy problemów pod dywan

Oprócz różnorodności – jak podkreśla szefowa działu People – ważny jest także wzajemny szacunek i równe szanse dla wszystkich. Przy tak dużej liczbie pracowników o problemy nie jest trudno. Czasami stereotypy czy nieuświadomione uprzedzenia dochodzą do głosu. Czasami też pojawiają się niewidoczne bariery, które należy szybko znaleźć i zrozumieć.

Co wtedy? Jak firma odszukuje to, co jest na pierwszy rzut oka jest niezauważalne? Jak radzi sobie z dyskryminacją czy niewłaściwym postępowaniem?

– Nie zamiatamy takich sytuacji pod dywan, tylko otwarcie i odważnie stawiamy im czoła, rozmawiamy z zespołem i szukamy rozwiązań, w których każdy czułby się dobrze, a jego potrzeby byłyby zaspokojone – zapewnia Renata Prys, podkreślając, że duży w tym udział ma tzw. "speak-up culture", czyli kultura otwartości w wyrażaniu swojej opinii i rozmawianiu o problemach

Jak wygląda poszukiwanie rozwiązań? I czy zdaje egzamin? O tym wszystkim w dzisiejszym wywiadzie.

PODCAST z Renatą Prys szefową Działu People w McDonald`s Polska

Warsztaty, rozmowy, spotkania. Po co to wszystko?

Przede wszystkim po to, by uwrażliwić przyszłych i obecnych pracowników na inność. Marka przez wiele lat istnienia w Polsce, a dokładnie 29 lat, wypracowała szereg strategii, które zapewniają konkretne rozwiązania na konkretne problemy.

– W McDonald’s nie ma miejsca na brak szacunku czy dyskryminację, kierujemy się zasadą zero tolerancji wobec wszelkich przejawów agresji. Ale oczywiście przy tak dużym zespole mogą zdarzyć się sytuacje niepożądane – wyjaśnia szefowa działu.
Restauracja McDonald's
Restauracja McDonald's © Materiały prasowe

Renata Prys zdradza także, jak McDonald’s radzi sobie w kryzysowych sytuacjach, np. z agresywnymi gośćmi, jak podnosi kompetencje pracowników, w tym także radzenie sobie w trudnych momentach oraz jak bardzo atmosfera w pracy wpływa na obsługę klientów.

Według niej, w każdym drzemie potencjał, niezależnie od wieku, doświadczenia, pochodzenia czy sprawności. Trzeba go tylko dostrzec i umiejętnie wykorzystać.

Jak to robi McDonald’s? Czy rzeczywiście to firma, w której każdy ma równe szanse?

Czy osoba niepełnosprawna na pewno ma takie same możliwości, jak pełnosprawna?

I jak sieć dostosowuje miejsce pracy do potencjału

Warto posłuchać rozmowy Renata Prys, szefową działu People McDonald’s.

Materiał sponsorowany przez McDonald’s Polska
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a