Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|
aktualizacja

Co z terminalem w Świnoujściu? Rząd rozwiewa wątpliwości

73
Podziel się:

Budowa Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu będzie realizowana – powiedział w czwartek podczas sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Według planów głębokowodny terminal rozpocznie swoją działalność w 2028 roku.

Co z terminalem w Świnoujściu? Rząd rozwiewa wątpliwości
Terminal w Świnoujściu zostanie rozbudowany - rząd potwierdza (FORUM, Dariusz Gorajski)

Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej podczas swojego czwartkowego posiedzenia omawiała kwestię budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu.

Naszym celem jest realizacja tej inwestycji. Uważamy, że budowa portu kontenerowego jest wielką szansą na rozwój nie tylko Pomorza Zachodniego, ale całego wybrzeża, z dużym znaczeniem dla Polski w kontekście możliwości przypływania do Świnoujścia statków z kontenerami - zapewnił wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Tragiczny dla Polski ruch". Ekspert obala argument polityków PiS

Słowa Arkadiusza Marchewki, to kolejne potwierdzenie ze strony rządu, że inwestycja w Świnoujściu zostanie zrealizowana. Wcześniej mogliśmy przeczytać, że rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Rafał Jaśkowski przekazał, że Polska nie wycofa się z budowy potężnego portu kontenerowego w Świnoujściu.

Rzecznik dodawał wówczas, że rozwój portu w Świnoujściu w obszarze planowanego terminala kontenerowego jest zapewniony na mocy przyjętego przez rząd 14 kwietnia 2021 r. planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej dla tego obszaru.

Niemcy boją się portu w Świnoujściu

Jak już informowaliśmy w money.pl, przewidziana jest znacząca rozbudowa portu w Świnoujściu. Jego celem jest umożliwienie obsługi statków oceanicznych, które kursują na trasach międzykontynentalnych, bezpośrednio przy polskim nabrzeżu.

Były wiceminister infrastruktury, Marek Gróbarczyk, przewidywał wówczas, że w ciągu najbliższych 6-7 lat, Świnoujście będzie w stanie konkurować z niemieckimi portami. W szczególności ma na celu rzucić wyzwanie Hamburgowi, który obecnie jest głównym portem przeładunkowym w regionie.

Planowana inwestycja budzi jednak obawy po stronie naszych zachodnich sąsiadów. Niemcy niepokoją się, że rozbudowa portu może mieć negatywny wpływ na turystykę i środowisko. W lipcu informowaliśmy o emocjach, jakie budzi w Niemczech m.in. kwestia granic na morzu oraz zasięg stref rezerwatu. Dodatkowo pojawiają się obawy związane z obecnymi drogami wejścia do świnoujskiego portu.

Na początku sierpnia podawaliśmy informacje, że burmistrz Heringsdorfu, Laura Isabelle Marisken, zdecydowała się na wynajęcie specjalistycznego polskiego adwokata, który ma wystąpić o pełen wgląd do akt administracyjnych w związku z budową portu kontenerowego dla statków oceanicznych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(73)
MANIEK
1 tyg. temu
Bajeczka. Terminal w SWINOUJŚCIU plus S3 to okno na świat. Działać!!!
Kormad
2 miesiące temu
Pożyjemy zobaczymy. Rządy Tuska raczej nie kojarzą się z inwestycjami.
Janek
3 miesiące temu
Już TuSSk obiecał że do końca 2020r. w Polsce popłynie prąd z elektrowni atomowych.
Warszawiak
3 miesiące temu
A co Tusk wybudował w Polsce?
Hieeena
3 miesiące temu
Przy każdej inwestycji możemy być pewni jednego:sprzeciwu Niemców.
...
Następna strona