Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Podatek od reklam. Mleczarze protestują przeciwko pomysłowi rządu

9
Podziel się

Nie tylko media czują się zagrożone wizją podatku od przychodów reklamowych. Potencjalni reklamodawcy wiedzą, że koniec końców to oni zapłacą nową daninę. Producenci mleka apelują do rządu, by nie dręczył przedsiębiorców nowymi podatkami.

Podatek od reklam. Mleczarze protestują przeciwko pomysłowi rządu
Przedsiębiorcy wiedzą, że ostatecznie to oni zapłacą podatek od reklam (Flickr)
bDToPWaJ

W zeszła środę praktycznie wszystkie prywatne media w Polsce protestowały przeciwko pomysłowi wprowadzenia nowej daniny, czyli podatku od przychodów z reklam. Jego los nie jest przypieczętowany i niewykluczone, że trafi do kosza. Przeciwny wprowadzeniu daniny jest koalicjant Zjednoczonej Prawicy, czyli Porozumienie Jarosława Gowina.

Przeciwko daninie opowiadają się nie tylko media, kina i właściciele zewnętrznych nośników reklamowych, lecz również firmy, które się w mediach ogłaszają. Mają świadomość, że jak to z każdym podatkiem bywa – ostatecznie zapłaci go finalny konsument. W tym przypadku ten, kto wykupuje miejsce reklamowe.

Z protestem wystąpiło "Porozumienie dla mleczarstwa", czyli organizacja zrzeszająca producentów i przetwórców mleka.

bDToPWaL
Zobacz także: Podatek od reklam. Jest reakcja zagranicy. "Bogate firmy płacą za mało"

- Uchwalenie w obecnej sytuacji gospodarczej kraju podatku reklamowego doprowadzi do dalszego pogorszenia kondycji producentów żywności - czytamy w liście, którego fragmenty publikuje serwis "Wiadomości handlowe".

"Porozumienie" przekonuje, że branża mleczarska w zeszłym roku i tak została uderzona przez koronawirusa (zamknięcie restauracji), więc trudno zrozumieć pomysł nakładający nowe obciążenia na przedsiębiorców.

bDToPWaR

- Nie ma bowiem żadnych wątpliwości, że zwłaszcza największe globalne grupy mediowe przerzucą nowe obciążenie podatkowe na swoich klientów – polskich reklamodawców. W efekcie reklama, która już dziś nie jest tania – a przy tym niezbędna aby dotrzeć do konsumentów z informacją o produktach i ich walorach – dla wielu z nich stanie się narzędziem niedostępnym – czytamy.

Stanowisko to zostało wysłane do Mateusza Morawieckiego, Prezesa Rady Ministrów, Jarosława Gowina, Wiceprezesa Rady Ministrów oraz do Grzegorza Pudy, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDToPWbm
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
jaja
2 miesiące temu
Mela Przychód za reklamę nie jest wolny od podatku Media już go płacą .
Jsjsjs
2 miesiące temu
No to podrozeje mleko i koło sie domknie(czytaj. Budżet) i nasza gospodarka bedzie rosła i rosła ludzie sie bogacą i w 2023 minimalna krajowa 5000tys zł kazdego stać na mieszkanie ,malediwy i audi
Wojskowy
2 miesiące temu
Jeszcze trochę to sprzedadzą żołnierzom majtki i skarpetki bo Morawiecki powie że tak dzis wygląda nowoczesny system walki.
bDToPWbn
Yyttt
2 miesiące temu
Mlekovita wsYstkl wezmie bo sapinski to kolega PiS i befzie wszystko polskie media,mleczarnie i woguke
Plandemia
2 miesiące temu
Tydzień temu protestowały i prosiły o pomoc a zaraz następnego dnia kontynuowały propagandę planedemii Ile na tym media zarabiają? Może wprowadzić podatek od użycia słów pandemia, covid, koronawirusa Natychmiast by się okazało że nie ma żadnej pandemii nakręcanej głównie przez media właśnie