Auta Elektryczne – Wszystkie wiadomości
MOBILITY / Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce wzrosła o 140 procent
W Polsce jest już zarejestrowanych ponad 40 tys. pojazdów elektrycznych, a od początku roku liczba nowych rejestracji zwiększyła się o ponad 70 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. - Samochody, głównie osobowe oraz niewielkie dostawcze kupują przedsiębiorcy z małych i średnich firm — opowiada Agnieszka Szwaj z Webfleet Solutions.
AUTA ELEKTRYCZNE / Volkswagen wybuduje fabrykę od zera. Specjalnie do produkcji aut elektrycznych
Volkswagen chce ostro zawalczyć na rynku aut elektrycznych. Już w 2026 ma ruszyć seryjna produkcja elektryków w nowej fabryce koncernu w Wolfsburgu. Zakład zostanie wybudowany od zera. Mają w niej być produkowane pojazdy volkswagen trinity, czyli flagowe auta elektryczne niemieckiej korporacji. Pod Berlinem powstaje też gigantyczna fabryka konkurenta VW na rynku aut elektrycznych — Tesli.
GIEŁDA / Tonie samochodowy biznes Evergrande. Firmie pilnie potrzebna gotówka
Chiński deweloper Evergrande w czasach swojej świetności wszedł m.in. w produkcję samochodów elektrycznych. Teraz, w obliczu problemów finansowych, wartość biznesu dramatycznie spadła.
MOTORYZACJA / Nowe cele emisyjne KE. "Koniec silnika spalinowego nieuchronny"
- Koniec silnika spalinowego w Europie jest nieuchronny - powiedział PAP dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur. W środę Komisja Europejska zaproponowała nowe cele emisyjne.
KOMISJA EUROPEJSKA / Samochody spalinowe przechodzą do historii. Zakaz sprzedaży do końca dekady to nie fikcja
Unia naciska, by kraje Wspólnoty szybciej niż planowano wycofały ze sprzedaży aut spalinowych. W wielu miejscach dokona się to już do końca dekady. A polscy producenci? Dla nich to początek prawdziwych zmartwień.
GOESGREEN / Auta elektryczne traktowane inaczej przez skarbówkę niż tradycyjne. Podatkowa zagwozdka
Elektromobilność na sztandarach, ale do pracowników korzystających z ekologicznych samochodów - podatek. Jak pisze "Rzeczpospolita", pracodawca, który udostępnia pracownikowi ekologiczne auto i zwraca koszty ładowania pojazdu w domu, musi mu naliczyć dodatkowy przychód i podatek.
NFOŚIGW / "Money. To się liczy". Mój prąd. Co się zmieni w popularnym programie?
Dziś w programie tematem dofinansowania w ramach programów Czyste powietrze i Mój Prąd. Co się zmienia w najnowszych edycjach programów wyjaśni Paweł Mirowski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zapraszamy od 9.15.
AUTA ELEKTRYCZNE / Wielka inwestycja Volkswagena w Polsce? Nic nie jest wykluczone
Dalsze inwestycje Volkswagena w Polsce nie są wykluczone. I mowa o nie byle czym, bo o zakładzie produkującym baterie do aut elektrycznych. Niemiecki koncern motoryzacyjny zapowiedział, że chce mieć takich sześć w Europie. Lokalizacja czterech nie została jeszcze ujawniona.
AKCJE / Ursus ogłasza wspólny projekt z koreańskim BFL. Na giełdzie szaleństwo
W kilka minut wartość akcji Ursusa skoczyła o 30 proc., a teraz już są wyceniane prawie 50 proc. wyżej niż dzień wcześniej. Wszystko za sprawą zaskakującej informacji o współpracy z Koreańczykami w produkcji auta elektrycznego.
GIEŁDA / Tesla przekracza kolejne granice. Firma warta więcej niż kilku czołowych producentów aut razem wziętych
Akcje producenta aut elektrycznych marki Tesla to prawdziwa żyła złota. Na ostatniej sesji giełdowej w USA poszły w górę o 7 proc., bijąc nowy rekord. Firma wyceniana jest na ponad 600 mld dolarów. Volkswagen, Audi, BMW i Ferrari razem są warte o wiele mniej.
CARSHARING / Koniec Innogy GO? Elektryczne BMW i3 "na minuty" znikną z ulic?
Innogy szuka chętnego do przejęcia jednej z największych na świecie wypożyczalni aut elektrycznych na minuty, działającej w Warszawie i Tatrach – Innogy Go. Niestety, szanse na przejęcie elektrycznego carsharingu są niewielkie. Innogy Go prawdopodobnie zniknie z ulic tak jak inne takie projekty w Polsce. Oto powody.
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE W POLSCE / Czy premier Morawiecki kupi sobie auto elektryczne? Tak wspomógłby swój plan [OPINIA]
Dziś premiera polskiego auta elektrycznego. Po 5 latach mamy prototyp, ale czy wejdzie on do produkcji? Po wydaniu kilkudziesięciu milionów wiadomo, że jesteśmy na początku piekielnie drogiej i długiej drogi. A zapowiedzi produkcji 100 tys. elektryków rocznie to mrzonka - pisze Konrad Bagiński z money.pl.
DOPŁATY DO AUT ELEKTRYCZNYCH / Klapa rządowego programu dopłat do aut na prąd. Po pieniądze nie zgłosił się prawie nikt
Program dopłat do samochodów elektrycznych w Polsce okazał się niewypałem. Ale trudno winić za to kierowców: dopłaty były niskie, dotowano jedynie zakup małych aut a np. elektrycznym dostawczakiem nie wolno byłoby jeździć zarobkowo.
MOTO / PGE współpracuje z Volkswagenem. Przy salonach stanie 300 ładowarek do aut
Posiadacze aut elektrycznych w Polsce będą mieli więcej możliwości, by doładować pojazd. PGE we współpracy z siecią dealerską Volkswagena zainstaluje do 300 punktów ładowania.
ELEKTROMOBILNOŚĆ / Mało aut, drogi prąd i obcięte dopłaty. Plan rozwoju elektromobilności w Polsce powoli się sypie
Choć rząd zapowiadał, że rozwój elektromobilności w Polsce będzie priorytetem, to wciąż ciężko mówić o prawdziwej rewolucji. Po kraju wciąż jeździ niewiele aut elektrycznych, a do tego okazało się, że dopłaty do nich będą niższe. Gwoździem do trumny mogą okazać się ceny prądu.
AUTA ELEKTRYCZNE / Milion aut elektrycznych. Na razie jest 6,3 tysiąca
Do 2025 r. na polskich drogach będzie milion aut elektrycznych - tak trzy lata temu obiecywał Mateusz Morawiecki. Dobrze, że jest jeszcze trochę czasu, bo pod koniec lipca po polskich drogach jeździło 6 330 samochodów z napędem elektrycznym.
ENERGETYKA / Tauron jakiego nie znacie. Energetyczny gigant z nowym pomysłem na miasta przyszłości
- Większość ludzi mieszka w miastach i ten trend będzie przybierał na sile. Metropolie będą bardzo zaludnione. Ludzie będą chcieli żyć w komforcie i zużycie energii dramatycznie wzrośnie - mówi money.pl Filip Grzegorczyk, prezes Grupy Tauron. Jak zapewnił jego koncern chce dać odpowiedź na te wyzwania już dziś, kiedy każdy chce jeździć swoim samochodem. - Może jednak już za chwile pomyślimy po co nam ten samochód. Jako energetyka musimy szukać nisz dla siebie, stąd nasz carsharing w Katowicach, który traktujemy jako poligon doświadczalny. Dla tych pęczniejących metropolii to właściwy kierunek - mówi Grzegorczyk.
ELEKTROMOBILNOŚĆ / Niemcy będą odpowiadać za polski samochód elektryczny. Pierwszy zjedzie z taśmy przed 2023 r.
Za budowę polskiego samochodu elektrycznego odpowiedzialna będzie niemiecka firma EDAG Engineering – wynika z informacji przekazanych mediom przez prezesa spółki ElectroMobility Poland Piotra Zarembę. Produkcja powinna ruszyć do 2023 r.