Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

BMW notuje straty. Pierwszy raz od ponad dekady

23
Podziel się

Tak słabych wyników jeden z największych producentów aut nie miał od poprzedniego kryzysu z 2009 roku. BMW od kwietnia do czerwca nie wypracowało złotówki zysku, a zamiast tego miało 666 mln euro strat. Akcje na giełdzie wyraźnie dołują.

Produkcja i sprzedaż aut BMW stanęły na pewien czas.
Produkcja i sprzedaż aut BMW stanęły na pewien czas. (East News)
bDzMZvpN

Motoryzacja jest jedną z branż, które bardzo mocno oberwały przez epidemię koronawirusa. Tylko w Polsce w maju z zakładów produkujących samochody wyjechało zaledwie 3,5 tys. aut, co oznacza spadek o 92 proc w skali roku. Analogicznie wyglądają statystyki na całym świecie.

Problemy nie omijają nikogo, nawet największe marki. Władze BMW opublikowały raport, z którego wynika, że drugi kwartał firma zakończyła na minusie. To wyjątkowa sytuacja, bo od 2009 roku BMW z kwartału na kwartał mogło się pochwalić samymi zyskami.

Najnowsze wyniki potwierdzają więc, że mamy do czynienia z największym kryzysem w branży co najmniej od dekady.

bDzMZvpP
Zobacz także: Zmiany w Kodeksie pracy. Duża nowelizacja już jesienią

Niemiecki gigant odnotował 666 mln euro straty operacyjnej (EBIT). Do najlepszych nie należał już pierwszy kwartał, ale wtedy zyski były na poziomie 1,4 mld euro. Poprzednio dość regularniej odnotowywał kwartalnie zyski przekraczające 2 mld euro.

bDzMZvpV

Zarząd, komentując wyniki, przyznał, że koronawirus wymusił zamknięcie fabryk i salonów, co znacząco utrudniło na pewien czas sprzedaż samochodów. Te same problemy dotyczą m.in. Volkswagena, który wcześniej "pochwalił się" stratami rzędu 2,4 mld euro.

Dyrektor generalny BMW Oliver Zipse, cytowany przez agencję Bloomberg, przekonuje, że kolejny kwartał powinien być dużo lepszy. Sprzedaż w lipcu podobno była już zdecydowanie wyższa niż przed rokiem. Zarówno Wielka Brytania, jak i Francja poinformowały w zeszłym miesiącu o rosnącej liczbie rejestracji nowych samochodów.

Inwestorów te zapowiedzi nie przekonały i w środę notowania BMW na giełdzie spadają już blisko 5 proc. Jedna akcja kosztuje obecnie nieco ponad 55 euro, co daje wycenę całej spółki na poziomie niecałych 36 mld euro. Na początku roku kapitalizacja sięgała prawie 50 mld euro.

bDzMZvpW

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

bDzMZvqq
motoryzacja
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(23)
Beciarz
6 miesięcy temu
Powinni jeszcze bardziej podnieść ceny swoich produktów i jeszcze bardziej obniżyć jakość. A gwarancji niech nie dawaja bo i po co ...
Niko
6 miesięcy temu
Właśnie chciałem nabyć 5 tkę ale Pan w salonie oświadczył że cena będzie taka tylko jak leasing wezmę u nich na miejscu w pko który jest niekorzystny dla mnie. Wiec poszedłem do innej marki gdzie było to możliwe. Nie toleruję takich pseudo blokad
cek
6 miesięcy temu
swiat biznesu i politycy sa slepi kompletnie nie dociera do nich jak gigantyczna jest skala nadprodukcji we wszystkich dziedzinach nadprodukcji
bDzMZvqr
PRAWDA
6 miesięcy temu
BMW 320i kupione nowe w Łodzi. Po 3 miesiącach problem z hamulcami. Naprawa w autoryzowanej stacji obsługi. Pierwszy przegląd i "kara" przerzucona na klienta za usunięcie z systemu numeru VIN, bo "się komuś coś zrobiło w trakcie wpisywania usterki hamulcami". Przeżyliśmy i to aż po niespełna kolejnych kilku miesiącach zaczął wariować czujnik przedni parkowania. Awaria widoczna gołym okiem, dla serwisu BMW to kolejny zastrzyk kasy w postaci zainkasowania opłaty serwisowej "podłączenie do komputera". Na pytanie "po co jest gwarancja na auto" padła odpowiedz: "niektóre elementy pojazdu są wyłączone z gwarancji. W efekcie rozstałem się bardzo szybko z tą pseudo klasą PREMIUM i nigdy więcej! Obecnie użytkujemy mnie prestiżową markę. Auto też nowe i po prawie 2 latach ZERO problemów!
kil
6 miesięcy temu
myslałem ,ze koronawirus obniży ceny a jest dokładnie odwrotnie,. im auta gorsze i maja mniejsze i wysilone silniczki tym droższe. płacimy za gadżety w autach a nie za porządny silnik jak kiedyś oraz kiepskie plastiki i słabe zabezpieczenie antykorozyjne. W przyszłości obecne auta zrujnują nasze portfele których zintegrowane podzespoły i nietrwała elektronia wymusi niekończące się kłopotliwe naprawy na wiele tys zl.
...
Następna strona