Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Mateusz Madejski
|
aktualizacja

Ćwierć miliona kary dla Black Red White. UOKiK mówi, że wprowadzali klientów w błąd

109
Podziel się:

Reklamy firmy meblarskiej Black Red White wprowadzały klientów w błąd, bo sugerowały, że taniej można było kupić wszystkie produkty - uznał UOKiK. Teraz przedsiębiorstwo z Biłgoraja musi zapłacić ponad 260 tys. zł kary.

Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością - mówi prezes UOKiK
Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością - mówi prezes UOKiK (WP.PL)

Kara w wysokości ponad 260 tys. zł dotyczy kampanii reklamowej, która była prowadzona od 9 do 19 czerwca 2017 roku. Hasło promocyjne brzmiało: „meble i dodatki bez VAT”.

- Reklamy sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary – podał w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu.

Zobacz także: Znany trik przy wyprzedażach. Sklepy stosują go nagminnie. Zobacz wideo:

UOKiK podkreśla, że firma BRW nie mogła uniknąć kary, bo to dla niej recydywa. - Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 roku. Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty. Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, tym razem UOKiK nałożył na nią karę – ponad 260 tys. zł.

- BRW musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach - dodaje UOKiK. Decyzja w sprawie kary jednak nie jest jeszcze prawomocna.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(109)
tak dla surow...
4 lata temu
Od 2-miesięcy szukam łózka 140, to co oferuje ta firma woła o pomstę, wstyd i dziadostwo, a można było kiedyś wybrać coś przyzwoitego. Za darmo nie postawiłabym takiej szkarady. Później dziwią się, że słaby obrót, tak większość klientów ma gust. Precz z byle jakością!!!!!!!!!!!!!!!!
Poo
5 lata temu
Zakazac reklam chwilowek !!!!
Krzycho
5 lata temu
Male literki o wielkosci 4 pikseli powinny być zakazane już na samym wstępie. A szybkość czytania tekstu informującego czym i komu grozi spozywanie produktów jakiejś firmy np. aflofarm zakrawa na bezczelność. W tle głośna muzyka. Tego typu spoty powinny być z gruntu zakazane.
Hahaha
5 lata temu
A czego się spodziewać jak właścicielem jest Jehowy
to jakiś żart
5 lata temu
tylko dlaczego kasa trafia do państwowej kasy, a nie do nabitych w butle klientów?
...
Następna strona