Dyrektor globalnej firmy mówi, dlaczego zaprasza kandydatów do pracy na lunch
Choć Gonzalo Brujo objął funkcję globalnego dyrektora Interbrand stosunkowo niedawno, jego kariera w tej firmie rozwija się już od prawie dwóch dekad. Na łamach CNBC Make It doświadczony lider ujawnił wypracowane przez siebie strategie, których zastosowanie może znacznie ułatwić proces kompletowania zespołu i zarządzania zespołem.
Znalezienie najbardziej odpowiedniego kandydata wśród tysiąca zgłoszeń może być żmudnym zadaniem. Dobrze wie o tym Gonzalo Brujo, globalny dyrektor firmy Interbrand z prawie dwudziestoletnim doświadczeniem w budowaniu zespołów. Silny zespół tworzą przede wszystkim ludzie, którzy potrafią efektywnie się ze sobą porozumiewać. Jak ich znaleźć i jak nimi zarządzać? Poniżej zasady dobrego lidera, którymi kieruje się Gonzalo Brujo.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czterodniowy tydzień pracy. Prof. Belka uderza w pomysł Tuska
1. Otaczaj się wspaniałymi ludźmi
Staraj się stworzyć zróżnicowany zespół: jak najbardziej eklektyczny, jak najbardziej międzynarodowy. Różnorodność jest ważnym elementem sukcesu – radzi Brujo w rozmowie z CNBC Make It.
Ważne jest, by sprawdzić, czy kandydat będzie w stanie odnaleźć się w danej firmie oraz wśród zatrudnionych tam pracowników. - Ta chemia między kandydatem a istniejącym już zespołem może być czasami ważniejsza niż to, co znajduje się w jego CV – podkreśla. Osobistą wskazówką dyrektora Interbrand, pomocną w ocenie dopasowania osoby starającej się o pracę, jest to, by poprzebywać trochę w jej towarzystwie.
Nie chodzi tylko o przegląd CV kandydata. Chodzi tutaj o spędzenie z nim czasu, pójście na kolację czy lunch — sugeruje Gonzalo Brujo.
2. Ucz się na swoich porażkach
- Wnioski z porażek są równie ważne jak te, które wyciągamy z osiąganych sukcesów – mówi doświadczony lider. Jeśli zidentyfikowałeś już problemy, nie ignoruj ich. W następnym etapie możesz zająć się ich rozwiązywaniem. Najważniejsze jest, by stale się rozwijać.
3. Wyjdź poza swoją branżę
- Jeśli chcesz być dobrym liderem, musisz interesować się także tym, co dzieje się w innych branżach – podkreśla Brujo. Taka postawa pozwoli ci rozwinąć dodatkowe umiejętności i poszerzyć swoje horyzonty. Nowe pomysły będzie można wykorzystać we własnym zespole.
4. Prowadź mądre przywództwo
Według Brujo "dobry lider działa, opierając się w 70 proc. na konsekwencji, a w 30 proc. na wprowadzaniu innowacji". Chodzi tutaj przede wszystkim o bycie konsekwentnym w dążeniu do osiągnięcia swoich celów. Mądre przywództwo zainspiruje pozostałych pracowników.
5. Przyjmij kulturę firmy
Lider powinien potrafić dostosować swoje postępowanie do wartości reprezentowanych przez daną firmę. Powinien też dobrze poznać i zrozumieć swój zespół. - W ostatecznym rozrachunku to pracownicy będą ambasadorami twojego sukcesu. Pracuj z nimi jak najwięcej, by upewnić się, że twoje strategie działają – radzi dyrektor Interbrand.