Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Koleje w Polsce stoją w miejscu, linie się nie rozwijają, nie powstają nowe. Pomogą pieniądze z Unii? - Projekty nie są realizowane w takim tempie jak drogi, nie ma jednak zagrożenia, by pieniądze na te projekty zostały utracone. Jesteśmy na etapie planowania, ale problemy czy spowolnienia powodowane są w dużej mierze kwestiami proceduralnymi. Ze środowiskiem, z uzyskiwaniem pozwoleń na budowę - powiedziała w programie "Money. To się liczy" minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak. - Największym problemem są wykupy gruntów, które są w rękach prywatnych. Pracujemy nad tym, by to ułatwić, jednak są to delikatne kwestie. Próbujemy znaleźć najlepsze rozwiązania, które pomogą przyspieszyć realizację tych inwestycji - dodała.

KOMENTARZE
(5)
qwe
4 lata temu
Niech tylko uruchomia to co juz jest. Infrastruktura nasypy wiadukty stacje wszystko w opłakanym stanie a oni obok chca budowac nowa trase.Przed laty ktos juz wykupił grunty nzaplanował sensowny przebieg wystarczy siegnac do tych doswiadvzen nCo tu duzo pisac teraz nawet rozkładu nie umieja nawet zaplanowac
Łukasz
4 lata temu
Prawo własności jest święte !
Cinek
4 lata temu
Bzdura. Przecież jest spec ustawa kolejowa!
leonek_king
4 lata temu
może lepiej skorzystać z doświadczeń innych krajów? W państwie nie prze wszystkich lubianym, ziemia należy tylko do Państwa. każdy kto buduje dom, czy chce uprawiać ziemię dostaje ją w dzierżawę. W takim przypadku nikt nie wykupuje ziemi na tzw słupy, nikt nie spekuluje ziemią i rząd nie musi pod inwestycję martwić się jak ziemie odkupić...…. to Państwo to Izrael. u nas tzw Państwo zawsze musi coś sprzedawać bo w kasie zawsze pusto
m-53
4 lata temu
Zaraz po 1989 roku powinien powstać generalny plan rozwoju infrastruktury i ziemia, będąca w rękach państwa, na trasach przewidywanych dróg i szlaków kolejowych nie powinna być sprzedawana lub przeznaczana na inne cele.