Notowania

przedsiębiorczość
18.07.2011 10:00

Jak ocenić strategię firmy

Strategia to zbiór celów i głównych założeń kształtujących politykę firmy. Oto jak prosta jest jej definicja według nieżyjącego już autora klasycznego artykułu powstałego ponad 40 lat temu. Ale...

Podziel się
Dodaj komentarz

Strategia to zbiór celów i głównych założeń kształtujących politykę firmy. Oto jak prosta jest jej definicja według nieżyjącego już autora klasycznego artykułu powstałego ponad 40 lat temu. Ale chociaż pojęcie to łatwo zrozumieć, wypracowanie niebudzącej kontrowersji strategii przedsiębiorstwa może fundamentalnie przyczynić się do jego przyszłego sukcesu. Dobra strategia zapewnia rozwój, zyski i realizację wszystkich innych celów wskazanych przez menedżerów. Nieodpowiednia natomiast nie tylko nie przynosi korzyści, ale może nawet doprowadzić do katastrofy.
Autor wykazuje prawdziwość powyższych twierdzeń, analizując doświadczenia wielu organizacji i popierając swoje słowa konkretnymi przykładami. Pisze też, czym jest strategia, jak można ją oceniać i jak dzięki takiej ocenie zarząd może zapewnić przyszłość przedsiębiorstwu.

Tagi: przedsiębiorczość, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz