Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Paweł Gospodarczyk
Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

"Nie doszukujmy się złych intencji". Władze Żabki o rozstaniu z InPostem

9
Podziel się:

- Przeprowadziliśmy test i wspólnie stwierdziliśmy, że na tym etapie, w obliczu uzyskanych wyników, zakończymy współpracę. Nie doszukujmy się złych intencji - mówi money.pl Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka, komentując zakończenie współpracy sieci handlowej ze spółką InPost. Dotychczasowe wspólne działania obu podmiotów opierały się na pilotażowym programie.

"Nie doszukujmy się złych intencji". Władze Żabki o rozstaniu z InPostem
Władze Żabki komentują zakończenie współpracy z InPostem (Inne, Piotr Kamionka/REPORTER)

O kulisy zakończenia współpracy Żabki z InPostem zapytaliśmy wiceprezesa Grupy Żabka, dyrektora zarządzającego Żabka Polska, Adama Manikowskiego. Jak podkreślił, była to wspólna decyzja obu podmiotów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: COVID i wojna zmieniają Żabkę. "Plany finansowe zamieniliśmy na scenariusze"

Wiceprezes Grupy Żabka komentuje zakończenie współpracy Żabki z InPostem

Przeprowadziliśmy test i wspólnie stwierdziliśmy, że na tym etapie, w obliczu uzyskanych wyników, zakończymy współpracę. Nie doszukujmy się złych intencji u którejkolwiek ze stron, po prostu przestała obowiązywać między nami umowa. Obecnie nasi klienci nadal mogą nadawać i odbierać przesyłki w sklepach w ramach usług Poczty Polskiej i DHL. Na tym polega ciągły proces rozwoju naszego formatu - powiedział Manikowski w odpowiedzi na pytanie money.pl.

Franczyzobiorcy Żabki otrzymali już informację o zakończeniu współpracy sieci z InPostem. Od 7 października klienci nie mogą nadawać i odbierać paczek w sklepach oraz w maszynach typu InDoor, zainstalowanych w sklepach Żabki. Wszystkie zamówienia zrealizowane do 6 października są realizowane normalnie - podał we wtorek rano portal wirtualnemedia.pl. Informację o zakończeniu współpracy Żabki i InPostu potwierdziły serwisowi obie firmy. Z oświadczeń cytowanych przez portal wynika, że świadczenie usług przez operatora logistycznego na terenie sklepów miało charakter pilotażowy.

Pilotażowa umowa pomiędzy InPost i Żabką wygasła, strony postanowiły, że nie będą jej odnawiać. InPost dysponuje największą w Polsce siecią automatów paczkowych - blisko 18,5 tys. na koniec drugiego kwartału i bardzo dużą siecią PUDO, a w Żabkach było ulokowane około 300 maszyn w wersji InDoor, co było stanowiło znikomy procent całej sieci InPost - przekazał portalowi wirtualnemedia.pl rzecznik InPostu Wojciech Kądziołka.

InPost i Żabka współpracę zaczęły w 2016 r. Wówczas klientom sieci handlowej udostępniona została możliwość nadawania i odbierania paczek w kasach. Na początku 2022 r. operator logistyczny zaczął instalować maszyny do obioru paczek w sklepach sieci.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
Smush
2 lata temu
Poza tym, na żabie świat się nie kończy, punktów odbioru wciąż jest sporo
Smush
2 lata temu
No cóż, nie każde współprace wypalają i tak już jest. Plus, szczerze mówiąc, zawsze mnie dziwił wybór tej opcji, kiedy paczkomaty są dużo wygodniejsze.
Paweł
2 lata temu
@Wiem nie wina inpostu tylko współpraca nie szła tak jak powinna to po co brnąć dalej. A umowa na wyłączność, nie wiem, nie interesowałem się tematem aż tak, więc się nie wypowiem ale zakładając, że posiadasz zweryfikowane informacje to też byś tak zrobił, biorąc pod uwagę ilu już chciało zrobić sobie trampolinę z patentów inposta
Lola
2 lata temu
Z żabkami była szansa na złoty strzał ale szczerze jak dla mnie w praktyce wyszło nie wygodnie, ludzie się kręcą mało miejsca itd
Wiem
2 lata temu
Wina inpostu bo chciała mieć umowę z zabka na wyłączność , lecz zabka się nie zgodziła na to