Notowania

zarządzanie
18.07.2011 10:01

Zarządzanie talentami: Model na XXI wiek

Większość przedsiębiorstw nie przygotowuje specjalnych programów przewidywania i zaspokajania potrzeb kadrowych na szczeblach menedżerskich. W razie konieczności szukają odpowiednich kandydatów na...

Podziel się
Dodaj komentarz

Większość przedsiębiorstw nie przygotowuje specjalnych programów przewidywania i zaspokajania potrzeb kadrowych na szczeblach menedżerskich. W razie konieczności szukają odpowiednich kandydatów na rynku zewnętrznym. Pomijając kwestię stale rosnących kosztów rekrutacji zewnętrznej, pozyskanie pracowników nie jest zadaniem łatwym, ponieważ nadwyżka rynkowa systematycznie się zmniejsza. Równie nieskuteczne okazało się stosowanie zakrojonych na szeroką skalę wewnętrznych programów rozwoju talentów.
Nadszedł czas na radykalną przebudowę podejścia do zarządzania talentami. Wzorzec takiego modelu już istnieje: udoskonalana przez dziesiątki lat metoda przewidywania i zaspokajania popytu w warunkach niepewności - czyli model zarządzania łańcuchem dostaw. Peter Cappelli, profesor Wharton School, zwraca szczególną uwagę na cztery fundamentalne zasady nowego modelu zarządzania talentami.
Pierwsza mówi o zachowaniu równowagi między własną „produkcją" a „zakupami" talentów na rynku zewnętrznym. Druga - o zmniejszeniu ryzyka i kosztów błędu prognozy wewnętrznego popytu na talenty poprzez kierowanie do programu mniejszych grup pracow-ników i podział dłuższych programów na mniejsze części. Trzecia zasada dotyczy zwiększania zwrotu z inwestycji w rozwój talentów poprzez zastosowanie nowatorskich metod podziału kosztów pomiędzy pracownika a pracodawcę. Ostatnia mówi o konieczności ochrony inwestycji poprzez tworzenie atrakcyjnych możliwości rozwoju kariery, zachęcających młodych menedżerów do pozostania w firmie. Te cztery zasady są filarami nowego wzorca zarządzania talentami: modelu „talent na żądanie", bardziej odpowiedniego dla biznesu XXI wieku.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz