Notowania

przedsiębiorczość
18.07.2011 10:01

Otwarta innowacyjność: recepta na trudne czasy

Recesja często zmusza firmy do obcinania wydatków na badania i  rozwój i koncentrowania się na podstawowych obszarach działalności. Innowacyjności nie można jednak odkładać na później. Przesuwając...

Podziel się
Dodaj komentarz

Recesja często zmusza firmy do obcinania wydatków na badania i  rozwój i koncentrowania się na podstawowych obszarach działalności. Innowacyjności nie można jednak odkładać na później. Przesuwając pewne zasoby i projekty poza firmę, możesz w efekcie utrzymać szanse na przyszły wzrost, a równocześnie wzmocnić mury obronne swojej fortecy. Henry W. Chesbrough z Haas School of Business i Andrew R. Garman z New Venture Partners opisują pięć ruchów strategicznych, które przenosząc działania innowacyjne poza firmę, przewrotnie ułatwiają ich prowadzenie.

Niektóre z tych kroków umożliwiają zewnętrznym przedsiębiorstwom inwestowanie w nowe projekty firmy i  rozwijanie ich. Inne polegają na wydzielaniu inicjatyw w postaci odrębnych przedsięwzięć, w których możesz jednak zachować część udziałów. Niezależnie od wybranego podejścia napotkasz nieuniknione problemy
kulturowe i organizacyjne wiążące się z otwartą innowacyjnością odśrodkową. Aby je rozwiązać, należy podejść do zagadnienia w sposób całościowy i powierzyć je pełniącym strategiczne role menedżerom
wyższego szczebla.

Tagi: przedsiębiorczość, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz